تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
هر بیمار عراقی سه هزار دلار ارزآوری برای استان دارد
سال گذشته پنج هزار و 500 بیمار به استان خوزستان مراجعه کردند که هر بیمار سه هزار دلار ارزآوری برای استان داشته است
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: سال گذشته پنج هزار و 500 بیمار به استان خوزستان مراجعه کردند که هر بیمار سه هزار دلار ارزآوری برای استان داشته است.

بیماران عراقی برای درمان در کشور بیشترین تردد را در استان های خوزستان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس دارند که در رونق صنعت گردشگری سلامت و ارز آوری و اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار است.

استان خوزستان به دلیل همجواری با کشور عراق و داشتن مشترکات فرهنگی و مذهبی با مردم استان های جنوبی عراق، در جذب گردشگران سلامت به این استان دارای اهمیت بسیاری است.

شهلا عموری روز سه شنبه در کمیسیون سلامت و امور اجتماعی در اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به برگزاری نشستی با مسئولان استانی در خصوص رفع مشکلات بخش گردشگری سلامت استان، اظهار کرد: پیشنهادات این کمیسیون برای بهبود وضعیت گردشگری سلامت به استانداری ارائه می شود که امیدواریم جامه عمل به آنها پوشانده شود.

وی ادامه داد: دولت برای ارائه کارنامه قابل قبول در بحث توریست، مرز را افتتاح کرد اما زیرساخت های استفاده از آن را تعریف نکرد.

عموری گفت: نقش تبلیغات برای جذب گردشگر سلامت به استان خوزستان بسیار می تواند موثر باشد که در استان های بصره و میسان می توان این تبلیغات را انجام داد.

رئیس کمیسیون سلامت و امور اجتماعی اتاق بازرگانی اهواز نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف اتاق بازرگانی اهواز گردآوری بسته خدمات به گردشگران سلامت است که در این بسته هر یک از واحدهای مرتبط نقش خود را تعریف کنند.

سید کریم حسینی افزود: اگر برای اتباع خارجی دستورالعمل خاصی هم نداشته باشیم اما باید مشکلات بیمارستان ها را رفع کنیم و کار را برای فعالیت بخش خصوصی تسهیل کنیم که راحت تر بتوانند خدمات ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در شهر مشهد توقف مسافران به دلیل زیارت بیشتر است، گفت: در استان خوزستان نیز به دلیل مراودات تجاری و اشتراکات فرهنگی توقف زیادی دارند و باید از این فرصت استفاده شود.

حسینی بیان کرد: هدفگذاری برای جذب گردشگر سلامت در استان تنها برای کشور عراق نباشد و از ظرفیت کشورهای دیگر هم استفاده شود.

چهار شرکت خدمات مسافرتی در جنوب عراق و 16 آژانس مسافرتی در استان خوزستان فعال هستند که برای بستری بیماران عراقی در 19 بیمارستان استان فعالیت می کنند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار