تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیات‌های مذهبی از سخنرانان و مداحان مطرح استفاده کنند
در ایام محرم باید مسوولان هیات های مذهبی از سخنرانان و مداحان مطرح استفاده کنند تا مردم نهایت استفاده را از این برنامه های فرهنگی و مذهبی داشته باشند
خوزنیوز: امام جمعه شادگان گفت: مجلس حسینی برای شیعه یکی از بزرگ ترین نعمت های الهی است که از رهگذر این مجالس دین و مذهب خود را حفظ کرده است.

به گزارش خوزنیوز؛ حجت الاسلام سید مجید شرفی امروز ،به آغاز ماه محرم و زنده شدن دوباره نام و یاد امام حسین (ع) در این ماه اشاره کرد و اظهارکرد: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های دینی و ماه هدایت افکار عمومی نسبت به مکتب عاشوراست.

وی افزود: باید از مجالس حسینی بهره کافی برد و فقط به مداحی و سینه زنی اکتفا نشود و هدف امام حسین از قیام برای مردم تبیین شود.

امام جمعه شادگان ادامه داد: در ایام محرم باید مسوولان هیات های مذهبی از سخنرانان و مداحان مطرح استفاده کنند تا مردم نهایت استفاده را از این برنامه های فرهنگی و مذهبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: هیات های مذهبی با برنامه ریزی صحیح و در کنار برنامه های مذهبی با انجام کارهای فرهنگی باید از نفوذ دشمن به فرهنگ جامعه جلوگیری کنند.

شرفی در پایان ، بر لزوم ولایتمداری در مقابله با دسیسه های دشمنان تاکید کرد و گفت:ماه محرم فرصت مغتنمی است تا اتحاد و انسجام و وحدت برگرفته از مبانی اسلام و فقهی را بخوبی نشان دهیم.

شمن فرهنگ عاشورایی ما را هدف گرفته است خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد عزاداری‌های ما را از حالت سنتی خارج و آن را تحریف کند و بنابراین تا زمانی که روش سنتی عزاداری‌ها را حفظ کنیم آسیبی نخواهیم دید.

طبری در پایان گفت: در مراسم‌های عزاداری ایام محرم سرپرستان هیئت‌های مذهبی باید تلاش کنند، تا جوانان و نوجوانان که بیشترین حضور را در این ایام دارند را با فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) آشنا کنند.
:
:
:
آخرین اخبار