تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان:
تبلت جایگزین کتاب‌های دانش‌آموزان کم‌بینا می‌شود
این طرح در مرحله بعد برای 90 دانش‌آموز دیگر در سطح استان که نیازسنجی شده‌اند، اجرا و در قالب آن محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان روی این دستگاه‌ها نصب می‌شود
رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با اشاره به اعطای 30 دستگاه تبلت به دانش‌آموزان کم‌بینای استان برای نخستین‌بار، گفت: این طرح در مرحله بعد برای 90 دانش‌آموز دیگر در سطح استان که نیازسنجی شده‌اند، اجرا و در قالب آن محتوای کتاب‌های درسی دانش‌آموزان روی این دستگاه‌ها نصب می‌شود.   

علی ممبینی با بیان این‌که مرحله اول این طرح با اعتباری نزدیک به 24 میلیون تومان برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم اجرا شد، اظهار کرد: محتوای کتاب‌های درسی این دانش‌آموزان به‌صورت فایل الکترونیکی روی این دستگاه‌ها نصب شد و از این به بعد تبلت‌ها جایگزین کتاب‌های درشت‌خط می‌شوند.

وی درخصوص آمار دانش‌آموزان کم‌بینا و نابینای استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 165 دانش‌آموز کم‌بینا به‌صورت تلفیقی و با همکاری آموزش‌وپرروش استثنایی در مدارس عادی سطح استان تحصیل می‌کنند؛ همچنین تعداد کل دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینای در حال تحصیل در مدارس استثنایی استان، 160 نفر است.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با اشاره به این‌که این طرح فقط برای دانش‌آموزان کم‌بینا اجرا می‌شود، تصریح کرد: براساس نیازسنجی از سراسر استان 90 دانش‌آموز دیگر نیز شناسایی شده‌اند که در مرحله بعدی تخصیص اعتبار، تبلت به آن‌ها اعطا می‌شود.

ممبینی در خصوص مضرات احتمالی استفاده از تبلت به‌جای کتاب برای دانش‌آموزان کم‌بینا، خاطرنشان کرد: این یک طرح کارشناسی‌شده از سوی وزارت‌خانه است و تمام موارد و جوانب آن در نظر گرفته شده‌است؛ از این نظر نیز مشکلی برای دانش‌آموزان ایجاد نمی‌کند.

تقبل 80 درصد هزینه سرویس دانش‌آموزان استثنایی توسط دولت

وی همچنین با اشاره به طرح تقبل هزینه‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی توسط دولت، اظهار داشت: به همه مدارس اعلام شده است که از هیچ دانش‌آموزی هزینه ایاب و ذهاب دریافت نشود و فعلأ قرار است که 80 درصد این هزینه از محل اعتبارات دولت تأمین شود؛ البته امیدواریم این رقم به 100 درصد برسد و هزینه رفت‌وآمد برای دانش‌آموزان استثنایی رایگان شود.

رییس آموزش‌وپرورش استثنایی خوزستان با بیان این‌که این طرح همه دانش‌آموزان استثنایی استان را در بر می‌گیرد، افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار دانش‌آموز استثنایی در استان تحصیل می‌کنند که نزدیک به سه هزار و 600 نفر از آن‌ها با سرویس به مدارس می‌روند؛ با بررسی‌های انجام شده میزان اعتبار سالانه مورد نیاز برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد تومان است.

ممبینی یادآور شد: در هفته گذشته 25 دانش‌آموز نابینا و ناشنوای استان در قالب یک اردوی سه‌روزه فرهنگی‌تربیتی به مشهد مقدس اعزام شدند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار