تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۵۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
سه طرح بهداشتی در دزفول افتتاح شد
با هدف توسعه خدمات بهداشتی در شهرستان و افزایش رضایت‌مندی عمومی سه طرح بهداشتی در دزفول افتتاح شد ؛ با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 14 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان اعتبار جذب و اختصاص یافته است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با هدف توسعه خدمات بهداشتی در شهرستان و افزایش رضایت‌مندی عمومی سه طرح بهداشتی در دزفول افتتاح شد.

یوسف پریدار در آیین افتتاح طرح‌های بهداشتی دزفول، اظهار داشت: امسال و با حضور مسئولان محلی و محلی سه طرح بهداشتی در دزفول با هدف توسعه خدمات شهری و افزایش رضایت عمومی افتتاح شد.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از 14 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان اعتبار جذب و اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: مرکز سلامت جامعه مدرس با اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال، پایگاه سلامت رشیدیان با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال و سانتر دندانپزشکی بهداشت شماره یک دزفول با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال سه، طرح‌های افتتاح شده امروز حوزه بهداشت و سلامت عمومی در دزفول هستند.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها قدم‌های خوبی در تامین نیاز مناطق مختلف شهری و برخورداری اقشار مختلف اجتماعی از خدمات حوزه بهداشت و درمان برداشته شده است.

‌پریدار بیان کرد: با اجرای طرح جامع تحول سلامت، گسترس پوشش خدمات بیمه روستای به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است و توانسته اقشار محروم اجتماعی را از خدمات حوزه سلامت به نحوی مطلوب بهره‌مند کند.

وی گفت: دزفول قابلیت تبدیل به پایلوت در طرح جامع تحول سلامت را دارد چرا که این شهر از اولین مراکز اجرای طرح تحول در کشور بوده و با اجرای این طرح شاخص‌های مختلف بهداشتی از رشد قابل ملاحضه‌ای در این شهرستان برخوردار شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: با تغییر الگوی بیماری‌ها در جامعه و ایجاد چالش تازه در حوزه بهداشت و افزایش عمر اقشار مختلف اجتماعی، کیفیت زندگی نیز در جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت که مقابله با این امر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

82 هزار حاشیه‌نشین دزفولی از خدمات بهداشتی برخوردار شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیش از 82 هزار حاشیه‌نشین در دزفول از خدمات بهداشتی برخوردار شدند و اقدامات گسترده‌ای در این بخش به شهروندان ارائه شده است.

مهدیه توکلی در آیین افتتاح طرح‌های بهداشتی دزفول، اظهار داشت: توجه به رفع نیازهای بهداشتی اقشار محروم دزفول در بخش‌های مختلف شهری، یک اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی دزفول است.

وی گفت: امسال خدمات گسترده‌ای در بخش بهداشت و درمان دزفول، طراحی و به اجرا رسیده است و توانسته بستر حوزه خدمات حوزه سلامت در این شهرستان را تقویت کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: بیش از 82 هزار حاشیه‌نشین در دزفول از خدمات بهداشتی برخوردار شدند و اقدامات گسترده‌ای در این بخش به شهروندان ارائه شده است.

وی افزود: این خدمات در بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان و سلامت عمومی به شهروندان ارائه شده است و توانسته موجبات تقویت رضایتمندی عمومی را در شهرستان فراهم کند.

توکلی بیان کرد: تمامی کارکنان تیم بهداشتی روستایی دزفول دوره‌های آموزشی مورد نیاز را طی و جز تیم مراقبت‌های سلامت حوزه بهداشت و درمان دزفول هستند.

وی گفت: روستا‌ها قشری مهم و موثر در جامعه هستند که توجه به نیازهای این قشر گسترده اجتماعی، با توجه به پوشش وسیع کوهستانی و روستایی دزفول یک ضرورت مهم عمومی است و با تحقق و اجرای چندین برنامه هدفمند می‌توان شاخص‌های مختلف خدمات این قشر اجتماعی را در شهرستان تقویت کرد.

یک درصد از منابع مالی ارزش افزوده به توسعه خدمات روستایی اختصاص یافت

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق مصوبه مجلس از این پس، یک درصد از منابع مالی به دست آمده در اجرای طرح ارزش افزوده به رشد و گسترس خدمات بهداشتی مناطق روستایی اختصاص می‌یابد.

عباس پاپی‌زاده در مراسم افتتاح طرح‌های بهداشتی دزفول، عنوان کرد: کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نهادی پر کار و خدمت رسان در کشور هستند که تمام اقشار اجتماعی در شهر‌ها و روستاهای ایران اسلامی را از خدمات خود بهره‌مند کرده‌اند.

وی گفت: در حوزه خدمات بهداشت و درمان، با اجرای طرح تحول سلامت، خدمات این حوزه به نحوی مطلوب در شاخص‌های مختلف از رشد قابل ملاحضه‌ای برخوردار شده است.

نماینده مردم دزفول در محلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تصویب مجلس از این پس، یک درصد از منابع مالی به دست آمده در اجرای طرح ارزش افزوده به رشد و گسترس خدمات بهداشتی مناطق روستایی اختصاص می‌یابد.

وی افزود: اجرای این طرح که با مشارکت و موافقت بیش از 90 درصد از نمایندگان حاضر در جلسه رای گیری به تصویب رسید بیانگر توجه ویژه مجموعه دولت به رشد خدمات حوزه بهداشت و درمان و افزایش شاخص‌های سلامت و کاهش محرومیت اقشار محروم و آسیب پذیر در دریافت این خدمات، با آغاز حرکتی نو در ارائه خدمات بهداشت و درمان کشور است.

پاپی‌زاده بیان کرد: بسیاری از مناطق محروم دزفول، از ساده‌ترین خدمات بهداشتی محروم هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته و افتتاح طرح اورژانس هوایی شهرهای شمالی خوزستان در این شهرستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول، توان بهداشتی پاسخ به مناطق صعب العبور شهرستان تقویت شد.

وی گفت: تصویب و اجرای طرح توسعه خدمات بهداشتی با اختصاص یک درصد از منابع مالی طرح ارزش افزوده، بیانگر حرکت منظم و هدفمند دولت و مجلس در توسعه و پیشرفت کشور در حوزه‌ها و شاخص‌های مختلف است.
مرجع / تسنیم
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار