تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۵۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام‌جمعه موقت اهواز مطرح کرد:
نکاتی که هیئت‌های مذهبی در ماه محرم باید رعایت کنند
امام‌جمعه موقت اهواز گفت: نکاتی هست که هیئت‌های مذهبی باید در ماه محرم رعایت کنند تا عزاداری خوبی در این ماه داشته باشند
امام‌جمعه موقت اهواز گفت: نکاتی هست که هیئت‌های مذهبی باید در ماه محرم رعایت کنند تا عزاداری خوبی در این ماه داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده شامگاه چهارشنبه در «همایش مسئولان هیئات مذهبی شهرستان اهواز» برای هماهنگی برنامه‌های محرم و صفر با تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: ۱۰ روز اول ماه محرم دهه سوگواری، ماتم و عزاست. در مورد خدمت به آستان مقدس امام حسین (ع) روایت‌های بسیاری وجود دارد و هرچقدر هم که آنها را بیان کنیم آن‌قدر ارزشش بالاست که بازهم حق مطلب ادا نخواهد شد.

وی افزود: در مجالسی که به نام مبارک امام حسین(ع) برگزار می‌شود به اخلاص هم نیاز داریم. برخی از ارزش‌ها مثل اخلاص در همه مکان‌ها و نقاط مختلف ارزش هستند، مثلاً جایی نیست که ریا اشکال نداشته باشد چون ریا مطلقاً حرام است.

امام‌جمعه موقت اهواز تصریح کرد: نباید در هیئت‌ها رقابتی برای مطرح کردن خود داشته یا اینکه نسبت به هیئت‌های دیگر حسادت کنیم. هر کدام از هیئات فقط باید نکات مثبت هیئت دیگر را یاد گرفته و آنها را برای خودش لحاظ کند چون رقابت و حسادت جایگاهی در میان هیئات مذهبی ندارد.

 حجت‌الاسلام حسن‌زاده بیان کرد: تمام هیئت‌ها باید خطیب داشته باشند تا معارف دین و عاشورا را تبلیغ کنند. البته افراط‌وتفریط، غلط است نه اینکه از اول تا آخر فقط سخنرانی باشد نه روضه‌خوانی، سینه‌زنی و زنجیرزنی هم لازم است ولی خطیب هم باید کنار این برنامه‌ها باشد.

وی عنوان کرد: خود بانیان مراسمات عزاداری باید پای منبر بنشینند. برخی مواقع تعداد افرادی که در آشپزخانه و حاشیه هستند بیشتر از تعداد حاضران در روضه‌ها است.

امام‌جمعه موقت اهواز یادآور شد: گاهی اوقات یک هیئت به فاصله ۵۰ متری از هیئت دیگر قرار داشته و در یک خیابان حدود پنج هیئت فعال است. باید یک‌فاصله منطقی بین دو هیئت برقرار باشد چون در غیر این صورت صدای بلندگوها در هم ادغام شده و باعث آزار مردم می‌شود.

 حجت‌الاسلام حسن‌زاده تأکید کرد: تا حد امکان خیابان‌ها نباید مسدود شوند و این‌طور به نفع خود هیئت هم هست. واقعاً فاصله بین هیئت‌ها باید منطقی باشد تا مردم هم از این ماه بهره کافی را داشته باشند.

وی ادامه داد: باید غم، اندوه و مصیبت از اول دهه تا آخر دهه فضای حاکم بر هیئت‌ها باشد. نمی‌شود در دهه اول ماه محرم بخندیم بنابراین این مسائل به‌ویژه از سوی مسئولان هیئات باید رعایت شود.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به میزبانی خوزستان از زائران اربعین امام حسین (ع) گفت: در مرز چذابه برای مواکب اهواز هم سهمیه در نظر گرفته شده است و هیئت‌ها علاقه‌مند باید به حج و زیارت استان مراجعه کنند. از دهه دوم مسئله واگذاری زمین انجام شده و مواکب بسیاری به زائرانی که از مرز چذابه عازم کربلا می‌شوند خدمت‌رسانی خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تأکید بر لزوم پذیرایی خوب از زائران اربعین حسینی بیان کرد: عاشورا محور وحدت تمام شیعیان در دنیا و شاخص تشیع هم عزاداری امام حسین (ع) است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار