تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۶۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه موقت اهواز:
مذاكره با آمريكا درمورد مسائل غير هسته ​ای ممنوع است
مذاكره با آمريكا درمورد مسائل غير هسته​اي ممنوع است و هيچ​گونه نفعي براي مردم ايران ندارد. مذاكرات با آمريكا به معناي تسليم شدن در برابر آن است و اين خيانت بزرگي به اسلام است
امام جمعه موقت اهواز گفت: مذاكره با آمريكا درمورد مسائل غير هسته​اي ممنوع است و هيچ​گونه نفعي براي مردم ايران ندارد. مذاكرات با آمريكا به معناي تسليم شدن در برابر آن است و اين خيانت بزرگي به اسلام است.

آيت​الله محسن حيدري در خطبه​هاي اين هفته نمازجمعه اهواز با تاكيد بر رعايت تقوا در همه حال و همه وقت به ويژه در ايام محرم، اظهاركرد: با آغاز ماه محرم اين عزاداري​ها سكوي پرتاب انسان به معراج الهي است و بايد قدر آن را دانست.

وي افزود: اگر نهضت امام حسين (ع) نبود، اكنون اثري از اسلام باقي نمي​ماند. اسلام با نهضت عاشورا زنده است اما لازم است به اين نكته توجه شود كه بايد چهره واقعي نهضت عاشورا را به مردم تقديم كرد.

حيدري با بيان اين​كه اسلام در معرض تحريف قرار دارد، گفت: تحريف چالشي حقيقي و واقعي است كه تمام اديان و شخصيت​ها را در طول تاريخ گرفتار كرده و نهضت امام حسين (ع) نيز از اين تحريف در امان نبوده و اين تحريف ناشي از جهل است.

وي تصريح​كرد: يكي ديگر از عوامل تحريف نهضت عاشورا، وابستگي حزبي و جناحي است و برخي به دليل هواي نفساني خود دست به تحريف عاشورا مي​زنند. به طور مثال در برخي مجالس،​ امام را فردي عاجز نشان مي​دهند در حالي كه اين تحليل غلط است و امام حسين (ع) با اقتدار و عزت به شهادت رسيد.

خطيب نمازجمعه اهواز خاطرنشان​كرد: برخي مجالس پيام امام حسين(ع) را به درستي منتقل نمي​كنند. در جريان قمه​زني يك جريان استعماري قرار دارد كه هدف آن توقف نهضت ضد ظلم و ستم عاشورا است. اين جريان​ها شبكه​هايي به زبان​هاي مختلف براي تحريف تشيه و فتنه​انگيزي بين مسلمانان راه​اندازي كرده​ و در كشورهاي مختلف فعاليت مي​كنند و در برخي مجالس عزاداري هم حضور دارند.
 
حيدري با تاكيد بر جلوگيري از انتشار يك تفكر انحرافي در هيات​هاي عزاداري بيان​كرد: بايد در خصوص روشنگري شود.

وي خطبه​هاي دوم نمازجمعه خاطرنشان​كرد: حال كه برجام در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد و مورد تاييد شوراي نگهبان نيز قرار گرفت يك امر قانوني، شرعي و ملي است و مخالفت با آن ممنوع است. همه بايد به قانون تمكين كنند و كارشكني​ها برخلاف مصالح ملي است.

خطيب نمازجمعه اهواز با اشاره به هفته امر به معروف و نهي از منكز تاكيدكرد: همه موظف به امر به معروف و نهي از منكر هستند. البته نهي از منكر بايد توسط نهادهاي قانوني انجام شود. همچنين بايد از برگزاركنندگان نمايشگاه "اهواز در گذر تاريخ" كه با حمايت علما و همكاري دستگاه​ها برگزار شد، تقدير كرد.
:
:
:
آخرین اخبار