تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۴۷۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر آموزش و پرورش شادگان:
2700 نوآموز شادگانی سنجش سلامتی شدند
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان از سنجش سلامتی 2 هزار و 700 نوآموز در سال تحصیلی جدید خبر داد
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان شادگان از سنجش سلامتی 2 هزار و 700 نوآموز در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حبیب حاجی‌زاده امروز با بیان اینکه در اجرای طرح سنجش سلامتی نوآموزان به لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوشی، اختلالات جسمی حرکتی و... ارزیابی می‌شوند، اظهار کرد: نوآموزانی که نیاز به مرحله تخصصی نداشته باشند، برای ثبت نام به دبستان مورد تقاضا معرفی می‌شوند اما نوآموزان مشکوک به مشکل در مرحله مقدماتی، به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی نوآموزان است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شادگان، با تاکید بر اینکه اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود دبستان در شناخت سلامت روانی و جسمی دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح در واقع کمک به بهبود کیفی سطح آموزش و یادگیری نوآموزان و همچنین سلامت روانی و جسمانی آنان به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی و بهداشتی نوآموزان است.

حاجی‌زاده در پایان، کاهش استرس خانواده‌ها و افزایش آگاهی آن‌ها از نظر نیاز به آموزش‌ها و یا درمان‌های تکمیلی قبل از ورود به دبستان را از جمله مزایای این طرح ذکر کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار