تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۴۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اتاق خرمشهر تاکید کرد:
لزوم عملی شدن تفاهم نامه‌های همکاری ایران و عراق
تفاهم نامه‌های زیادی بین کشور ما و عراق جهت توسعه صادرات منعقد شده اما به دلیل عدم پیگیری رها شده و نتیجه‌ای به دنبال نداشته‌ است
رییس اتاق بازرگانی خرمشهر با بیان اینکه برای توسعه صادرات فقط انعقاد تفاهم‌نامه کافی نیست، گفت: تفاهم نامه‌های زیادی بین کشور ما و عراق جهت توسعه صادرات منعقد شده اما به دلیل عدم پیگیری رها شده و نتیجه‌ای به دنبال نداشته‌ است.

سید احمد حسینی فر عنوان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در توسعه همکاری‌ها و تجارت تاثیر مثبتی دارد اما به شرطی که این قراردادها پیگیری و عملی شوند.

وی افزود: نمونه‌ای از تفاهم نامه همکاری با عراق که از سوی طرفین دنبال شده و نتایج خوبی داشت، تفاهم نامه حذف مجوز استاندارد BV در تجارت با عراق بوده است که بسیاری از مشکلات تجار ما را حل کرد و در پی آن میزان صادرات برخی کالاها به عراق به دو برابر ظرفیت رسید.

حسینی فر تصریح کرد: بخش خصوصی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات تجارت خارجی را حل کند و نیاز به حمایت دولت نیز است؛ متاسفانه کار نظارت بر تجارت دست افرادی سپرده شد که هیچ گونه تخصصی در این زمینه ندارد و به عبارتی سواد تجارت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به صادرات از سوی دولت، مشکلات تجارت خارجی را دو چندان کرده و ‌دولت به جای حمایت از بخش خصوصی، همچنان از صادرات کالاهای غیرنفتی غافل مانده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار