تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۴۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول:
طرح جامع فضای سبز در دزفول اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول گفت: به‌زودی طرح جامع فضای سبز شهرستان دزفول مصوب و اجرا می‌شود
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول گفت: به‌زودی طرح جامع فضای سبز شهرستان دزفول مصوب و اجرا می‌شود.

فرهاد جاموسی با بیان اینکه در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مراسمات دهه اول محرم، شورای شهر و شهرداری دزفول اقدامات زیربنایی خوبی را در دستور کار قرار داده‌اند، اظهار کرد: برچیدن ۱۲ پایه که در روزهای تاسوعا و عاشورا باعث سد معبر می‌شدند، آسفالت کردن نیمی از مسیرها به‌ویژه بافت قدیم، ایجاد نقاط مشخص برای ذبح گوسفندان و باز کردن کشتارگاه شهرداری برای این امر از جمله اقدامات ما برای خدمت‌رسانی به مردم برای ایام محرم است، ضمن اینکه مقرر شده شهرداری هر منطقه پس از پایان هر مراسم با ۱۲۰ نیروی خدماتی خود تمام اقدامات نظافتی را در کمتر از دو ساعت انجام دهند.

وی با اشاره به نصب شعارنوشته در مسیرهای حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا برای حفظ نظافت توسط شهروندان، افزود: روشنایی تمام مسیرها نیز با همکاری اداره برق تأمین شده و با ارگان‌های مختلف از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و آتش‌نشانی نیز برای مستقر شدن در نقاط مختلف شهر، هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول تصریح کرد: همچنین مقرر شده تا در این ایام، روزانه به‌جای یک نوبت، در دو نوبت صبح و شب نظافت مناطق و به‌ویژه بافت قدیم را توسط تمام نيروهای خدماتی انجام دهیم.

تفکیک زباله به‌صورت مکانیزه

جاموسی با بیان اینکه کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول بسیار تنوع‌طلب است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، عنوان کرد: توانسته‌ایم برای اولین بار در سطح شهرستان تفکیک زباله را به‌صورت مکانیزه انجام دهیم که این موضوع توسط پیمانکاران در تمام مناطق شهر، اجرایی شده است، ضمن اینکه طرح ساماندهی تابلوهای اصناف نیز که در کمیسیون خدمات به تصویب رسید در حال حاضر توسط دو معاونت فرهنگی و خدمات شهری شهرداری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در سطح کشور توانسته‌ایم حقوق کارگران شهرداری را مطابق با قانون کار پرداخت کنیم و تمام پیمانکاران را موظف به اجرای این قانون کرده‌ایم در حالی که تا پیش از این حقوق کارگران به‌صورت درست و اصولي پرداخت نمی‌شد.

بهسازی و نوسازی همه پارک‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول با بیان اینکه ساماندهی، بازسازی و بهسازی تمام پارک‌های شهر از نظر تجهیزات و فضای سبز یکی از برنامه‌های اصلی ما برای بودجه سال ۹۵ است، اظهار کرد: مقررشده تا در این برنامه تمام وسایل بازی پارک‌ها استانداردسازی شوند و کمبودهای فضای سبز، روشنایی و سایر تجهیزات نیز مطابق با نیاز شهروندان برطرف شود. به‌طور کلی ما در بحث توسعه پارک‌ها ضعیف بوده‌ایم در حالی که باید در تمام مناطق شهر با خرید چند خانه و زمین به احداث پارک، زمین‌های مینی‌فوتبال، والیبال و غیره اقدام می‌کردیم اما این امر صورت نگرفت.

جاموسی گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌های اصولی پارک‌های محله‌ای را در سطح شهر افزایش دهیم ضمن اینکه تاکنون چند زمین مینی‌فوتبال نیز در برخی مناطق احداث کرده‌ایم اما این کافی نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح جامع فضای سبز در دستور کار کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول قرارگرفته است، افزود: مطابق با این طرح که طی آینده نزدیک برای تصویب در صحن شورا علنی خواهد شد، از این پس ایجاد فضای سبز و کاشت درختان باید به‌صورت کارشناسی انجام شود به این صورت که هر گونه درختی در منطقه خاص و متناسب با شرایط آب و هوایی کاشته شود، ضمن اینکه باید شکل ظاهری گونه‌های درختی را نیز در هر منطقه با توجه به وضعیت آن مورد توجه قرار دهیم که زیبایی بصری و نظم شهر حفظ شود.

رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر دزفول به تصویب طرح ساماندهی قایق‌های سواحل و به‌ویژه علی کله اشاره کرد و گفت: پیمانکار این طرح نیز مشخص شده و در حال اجرا است که مطابق با این مصوبه تمام صاحبان قایق‌ها باید دارای گواهینامه، مجوز تردد و موظف به رعایت قوانینی از جمله ساعات تردد و پوشیدن جلیقه نجات باشند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: دزفول
:
:
:
آخرین اخبار