تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۸۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سکوت دستگاه‌های متولی نظارت بر نرخ تاکسی در اهواز
سکوت دستگاه‌های متولی نظارت بر نرخ تاکسی در اهواز در حالی ادامه دارد که شهروندان اهوازی نسبت وضعیت خدمات‌دهی این بخش گلایه دارند
سکوت دستگاه‌های متولی نظارت بر نرخ تاکسی در اهواز در حالی ادامه دارد که شهروندان اهوازی نسبت وضعیت خدمات‌دهی این بخش گلایه دارند.

اگر چه افزایش نرخ کرایه تاکسی به صورت قانونی همیشه در ابتدای سال نو انجام می‌گیرد. اما این روند در چند سال اخیر در اهواز مصداق نداشته و هر چند ماه یک بار به بهانه‌های مختلف به کرایه‌ها اضافه می‌شود.

امسال نیز نرخ کرایه تاکسی شهری اهواز در خرداد ماه پس از مطرح شدن در صحن علنی شورای شهر 25 درصد افزایش پیدا کرد.

اما نرخ کرایه تاکسی در اهواز قبل از تصویب 25 درصدی در شورای شهر اهواز توسط برخی رانندگان مصوب شده بود. تابلوهایی که نرخ کرایه تاکسی را نشان می‌دهد فقط در سطح شهر و اماکنی که بیشتر در معرض دید هستند نصب شده‌اند و ایستگاه‌های دور از مراکز شهر حاشیه امن رانندگان برای تعیین نرخ کرایه به میل خود هستند.

رئیس سازمان تاکسیرانی اهواز می‌گوید: افزایش نرخ کرایه تاکسی بر اساس افزایش نرخ تورم است.

سید کوروش حسینی تصریح کرد: در ابتدای هر سال نرخ کرایه تاکسی تمام کلان شهر‌ها مصوب و با نظارت سازمان تاکسی رانی و شورای شهر اجرایی می‌شود.

کوروش حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه چرا نظارت سازمان تاکسی رانی بعد از ساعات پیک ضعیف است، بیان کرد: بعد ازظهر‌ها تعداد هشت گشت بازرسی سازمان تاکسیرانی در 16 نقطه پر تردد که به مرکز شهر منتهی می‌شود را نظارت می‌کنند.

وی یادآور شد: شهروندان اهوازی در صورت مشاهده تخلف از تاکسی‌های مسافرکش و پیرامون افزایش نرخ کرایه می‌توانند به سامانه 300087 و 300078 همچنین 137 با ذکر مشخصات و شماره تاکسی اطلاع دهند.

حسینی از عدم نصب تابلوی اعلام نرخ کرایه در برخی مناطق اظهار بی‌اطلاعی کرد و اظهار داشت: در اکثر مناطق تابلو نصب شده است و باقی مناطق را باید بررسی کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای 7هزار راننده تاکسی در 118 مسیر پردد شهر فراخوان زدیم که این فراخوان طبق برنامه‌ریزی انجام شده است و می‌بایست تا پایان آبان ماه تمام شود.

این مسئول درباره ساماندهی تاکسی‌های شهر اهواز و مجهز کردن آن‌ها به سیستم سرمایشی عنوان کرد: تاکسی‌داران باید از کولر استفاده کنند، چرا که قانون است و اجرا نکردن آن تخلف محسوب می‌شود.

حسینی در پاسخ به این پرسش که در صورت استفاده نکردن از سیستم سرمایشی در خودرو مسافران می‌توانند از تاکسی‌دار شکایت کنند، بیان کرد: بله می‌توانند شکایت کنند، اما معمولاً چون مسیر‌ها کوتاه است کسی از این موضوع دلخور نمی‌شود.

وی اظهار داشت: تاکسی‌های شهر اهواز فرسوده هستند به همین دلیل برخی از رانندگان از روشن کردن کولر سرباز می‌زنند.

دمای شهر اهواز بالای 50درجه سانتیگراد با میزان رطوبت بالاست، اما اکثر رانندگان با اعلام این موضوع که کولر تاکسی خراب است، از روشن کردن کولر سرباز می‌زنند و به دلیل نداشتن پول خرد و مجهز نبودن تاکسی‌ها به تاکسی‌متر نرخ کرایه در شهر به صورت ثابت و به میل رانندگان است که نارضایتی شهروندان را در پی دارد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
یکی از بی نظم ترین ناوگان تاکسیرانی کشور در اهواز وجود دارد.اگه کسی بخواد پاداشهر بره باید پول بیشتر (کرایه فاز 2) بده .تازه کلی هم باید معطل بشه چون تاکسی داران بعلت ساخت روگذر جوادالئمه از پادادشهر عبور نمیکنند.در پایان از کلیه مسولین ذیربط تشکر میکنم
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
از بدترین خطوط و مسیرهای تاکسیرانی اونایی هستن که به صددصتگاه و باهنر ختم میشه، نه انظباط دارن و نه اینکه کرایه مشخصی برای تاکسی ها وجود داره و نظارت کافی هم نیست،
:
:
:
آخرین اخبار