تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۸۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین پیگیرهای پرونده تیراندازی دزفول از زبان دادستان
دادستان دزفول با تشریح آخرین پیگیرهای پرونده تیراندازی در صفی‌آباد دزفول به عزاداران، از مردم خواست به شایعه‌ها بی‌توجه باشند
دادستان دزفول با تشریح آخرین پیگیرهای پرونده تیراندازی در صفی‌آباد دزفول به عزاداران، از مردم خواست به شایعه‌ها بی‌توجه باشند.

احمد قهرمانی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری تیراندازی به هیئت عزاداری در شهر صفی‌آباد دزفول اظهار کرد: در حال حاضر مقامات قضایی و انتظامی شهرستان دزفول با تمام امکانات و عوامل پیگیر این ماجرا هستند تا بتوانند هرچه زودتر عوامل این حادثه را شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: این اتفاق یک پروسه زمان‌بر است تا بتوانیم اطلاعات موردنیاز و کشف‌شده را به‌صورت دقیق، تجزیه و تحلیل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در خصوص شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن حادثه نیز عنوان کرد: تمام این موارد، حدس و گمان است و چون تاکنون سرنخی به‌صورت قطعی یافت نشده، مقامات قضایی و امنیتی شهرستان نمی‌توانند در خصوص تروریستی بودن و یا وجود اختلافات داخلی در وقوع این حادثه اظهارنظری داشته باشند.

قهرمانی به ورود ارگان‌های قضایی و امنیتی استان و تأکید آنها بر تسریع در پیشبرد روند این پرونده اشاره کرد و گفت: قطعاً ورود مقامات استانی در این حادثه موجب قوت قلب ما و مردم شده و ما می‌توانیم با امکانات فنی و سایر امکاناتی که با ورود مقامات استانی برای ما مهیا شده خیلی زودتر به نتیجه برسیم.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در رسانه‌ها از سوی مقامات کشوری و به‌ویژه وزارت کشور، تصریح کرد: تاکنون هیچ‌یک از مقامات وزارت کشور با ما به‌صورت مستقیم تعاملی نداشته‌اند و ما تنها از تعاملات فرماندار شهرستان به‌عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در دزفول بهره‌مند شده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول با بیان اینکه در چند ساعت گذشته به همراه امام‌جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی شهرستان دزفول با خانواده کشته‌شدگان این حادثه در صفی‌آباد و مجروح شدگان در بیمارستان ملاقات داشته‌ایم، افزود: در دیدار با خانواده دو کشته‌شده، توانستیم برخی افراد که این خانواده‌ها به‌عنوان مظنون حادثه به آنها شک داشتند را شناسایی کنیم که قطعاً نتیجه کار اطلاع‌رسانی خواهد شد.

قهرمانی همچنین در خصوص شایعه‌پراکنی‌های مختلف عده‌ای در فضای مجازی در راستای تشویش اذهان عمومی درباره این حادثه اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه، ذهن‌ها به سمت‌وسوهای زیادی رفته است اما از مردم انتظار داریم از اظهارنظرهای غیرکارشناسی و پراکنده به‌شدت خودداری کنند و اجازه بدهند عوامل اطلاعاتی و امنیتی ما با آرامش بیشتری پیگیر این پرونده باشند.

وی افزود: قطعاً این اظهارنظرهای غیرمسئولانه که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، روند کار را برای ما سخت و کند می‌کند، بنابراین مردم باید اظهارنظر و نتیجه‌گیری اصلی را بر عهده مسئولان امنیتی و قضایی شهرستان و استان بگذارند تا بتوانیم خیلی بهتر و زودتر به جزئیات این پرونده دست یابیم و آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

حدود ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب گذشته چند نفر سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو، هیئت عزاداری قمر بنی‌هاشم شهر صفی‌آباد دزفول را به رگبار بستند و متواری شدند. در این حادثه دو تن از عزاداران حسینی کشته و دو تن دیگر به‌شدت مجروح شدند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار