تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۴۸۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز آبادان خبر داد:
آبادان 385 هکتار فضای سبز دارد/ وجود 60 هزار اصله نهال در خزانه
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری آبادان گفت: در زمان حاضر میزان فضای سبز شهری آبادان به 385 هکتار می رسد
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری آبادان گفت: در زمان حاضر میزان فضای سبز شهری آبادان به 385 هکتار می رسد.

سلمان برقول در جلسه بررسی موضوع فضای سبز شهری در محل شورای اسلامی شهر افزود: این میزان فضای سبز شامل مساحت کل پارک‌ها، می‌ادین، بلوار‌ها، حاشیه‌ها و منازل شرکتی است که به طور تفکیک در منطقه یک 30 هکتار، در منطقه دو 41 هکتار و در منطقه سه 17 هکتار فضای سبز موجود است.

وی با اشاره به نیاز 700نفری نیروی کار در بخش فضای سبز شهری اظهار کرد: در زمان حاضر این رقم به 205 نفر در کل مجموعه اداری و عملیاتی این سازمان بالغ می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش فضای سبز برای کاشت، نگهداری، آبیاری و توسعه 500 نیرو کمبود داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید شورای اسلامی شهر و شهردار مبنی بر خرید هرگونه گیاه سازگار با آب و هوای منطقه از افراد بومی یادآور شد: در زمان حاضر 50 درصد از نهالهای موجود در نهالستان ما از تولیدات خودمان و 50 درصد مابقی نیز از بومیان منطقه (مینو شهر و سلجه) خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری آبادان همچنین از وجود 60 هزار اصله نهال در خزانه این سازمان خبر داد و گفت: 20 گونه گیاهی در خزانه موجود است ضمن آنکه شش گونه گیاه رونده نیز خریداری که جایگزین چمن‌هایی که یک نواخت نیستند می‌شود.

به گفته برقول هزینه نگهداری این گیاهان رونده کمتر از چمن است ضمن آنکه از دوام بیشتر و زیبایی خاصی نیز برخوردارند.

وی با اشاره به بدهی مناطق سه گانه شهرداری در زمینه نهالهای خریداری شده توسط آن‌ها افزود: در زمان حاضر از مناطق سه گانه شهرداری بابت نهالهای خریداری شده یک میلیارد و 693 میلیون تومان پول طلب داریم که در صورت دریافت مطالبات می‌توانیم خدمات بهتر و بیشتری را ارائه کنیم.

وی با اشاره به حقوق سالانه کارکنان فضای سبز که معادل 61 میلیارد و 500میلیون ریال است، اظهار کرد: در زمان حاضر نیز موضوع پرداخت حقوق کارکنان با تاخیر مواجه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه کرد سالانه 34 میلیارد تومان در بخش فضای سبز شهری تصریح کرد: در این زمینه به حمایت‌های مالی سازمان منطقه آزاد اروند به عنوان متولی اصلی شهر نیاز داریم.

برقول یادآور شد: برای رسیدن به یک فضای سبز ایده آل نیاز به رفع مشکلات مبتلا به داریم.

لزوم کیفی‌سازی اقدامات شهرداری‌های مناطق سه‌گانه آبادان در بحث فضای سبز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان بر لزوم کیفی‌سازی اقدامات توسط شهردای‌های مناطق سه‌گانه در زمینه فضای سبز تأکید کرد.

غلامحسین مکوندی در جلسه بررسی موضوع فضای سبز شهری در محل شورای اسلامی شهر اظهار کرد: تمام تلاش بر این است که مردم از امکانات و فضاهای سبز مناسب بهره‌مند شوند، نه آنکه کاری را انجام داده و پس از اندک مدتی شاهد از بین رفتن تلاش‌ها باشیم.

وی با اشاره به سرانه 12 متری فضای سبز شهری افزود: بخش زیادی از فضا سبزی که به مجموعه شهری افزوده شد اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است، که از جمله آنها می‌توان به پارک بوستان و فضای سبز جنب دانشگاه اشاره کرد که با وجود هزینه فراوان اکنون وضعیت مناسبی ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان فضای سبز فعلی شهر را در شان مردم آبادان ندانست و تصریح کرد: اگر شورا دغدغه‌ای درباره فضای سبز دارد به‌دلیل حجم انتقادات مردمی است که به ما منعکس می‌شود و باید برای رفع آنها چاره‌اندیشی و اقدامات عملی مناسب صورت گیرد.

مکوندی ادامه داد: فضای سبز فعلی شهر دارای مشکلات و ایرادات زیادی است که باید ضمن طرح پیشنهادات مناسب و کاربردی نسبت به اجرای آنها اقدام کرد.

وی با انتقاد از نحوه نصب بیلبورد در فضاهای سبز شهری که علاوه بر کند و کاری برای نصب و تخریب فضای سبز، موجب بد منظره شدن چهره شهر شده‌اند، گفت: روبه‌روی اردوگاه میثاق و ورودی شهر در ایستگاه هفت نمونه بارزی از این اتفاق است.

مکوندی از شهرداران مناطق سه‌گانه شهری خواست تا اگر مجوزی برای نصب ارائه می‌کنند، جای مناسبی را برای آن در نظر بگیرند نه آنکه فضای سبز تخریب شود.

وی در پایان با تذکر به نحوه قطع و هرس درختان و درخواست به‌کارگیری شیوه مناسب، خواستار توجه جدی به رفع مشکل بسته شدن پیاده‌روها توسط افرادی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و ساماندهی سگ‌های ولگرد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار