تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار آبادان اعلام کرد:
واگذاری امور نگهداری و آبیاری فضای سبز آبادان به بخش خصوصی
شهردار آبادان از اقدام در جهت واگذاری امور نگهداری و آبیاری فضای سبز شهری به بخش خصوصی خبر داد
شهردار آبادان از اقدام در جهت واگذاری امور نگهداری و آبیاری فضای سبز شهری به بخش خصوصی خبر داد.

محمود رضا شیرازی عصر روز شنبه در جلسه بررسی موضوع فضای سبز شهری در محل شورای اسلامی شهر اظهار کرد: فضای سبز موضوع مهم و تاثیرگذاری بر چهره شهر دارد.

وی با بیان اینکه مساحت فضای سبز شهری از 90 هکتار در سال 89 به مساحت 385 هکتار کنونی رسیده است، افزود: رسیدن به این رقم حاصل تلاش کارکنان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهریست که همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت 205 نیرو در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری آبادان اظهار کرد: بخشی از این افراد در تصدی‌های مختلف امور اداری فعالیت دارند که به طور مستقیم در زمینه کاشت، آبیاری و نگهداری فضای سبز نقش ندارند.

کمبود جدی نیرو در بخش فضای سبز

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای رایج به میزان هر هکتار فضای سبز نیاز به سه نیرو جهت کار است که با توجه به تعداد نیروهای فعال در بخش فضای سبز شهری ما این رقم به دو نفر در هر هکتار می‌رسد که این به معنای آنست که ما با کمبود جدی نیرو مواجهیم.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با هدف نگهداری و توسعه فضای سبز بر پایه کار کار‌شناسی و تامین نیرو اقدام به انتشار فراخوان از پیمانکاران فضای سبز کردیم که هم اینک نیز ارزیابی‌ها بر اساس رتبه بندی و درجه پیمانکاران به انجام رسیده است.

شیرازی افزود: در زمان حاضر قصد داریم تا به طور نمونه منطقه یک شهرداری را به پیمانکار ذیصلاح (دارای کار‌شناسی فضای سبز) واگذار کنیم.

وی اظهار کرد: با این اقدام بخشی از نیروهای این منطقه که در زمینه فضای سبز فعالیت داشتند، آزاد شده و به سایر مناطق تزریق می‌شوند تا کار کاشت، نگهداری و توسعه فضای سبز به نحوه بهتر و مناسبتری دنبال و به انجام رسد.

از بین رفتن 5 هکتار فضای سبز شهری در اثر گرمای هوا و شوری آب

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری پنج هکتار از فضای سبز شهری به دلیل گرمای بیش از حد هوا و شوری آب از بین رفت.

وی از پارکهای بوستان 2 و رضوان به عنوان بخش‌هایی نام برد که دچار خسارت شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 85 درصد از فضای سبز شهری از طریق آب خام آبیاری می‌شود.

شهردار آبادان با اشاره به انجام اقدامات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: ظرف دو ماه اینده پارک بانوان به بهره‌برداری می‌رسد.

شیرازی افزود: کار زهکشی پارک‌ها آغاز شده است که از جمله آن می‌توان به 40 هکتار فضای سبز فرودگاه که در حوزه شهری تعریف شده اشاره کرد.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان آبادانی اظهار کرد: با توجه به طرح‌های در دست اقدام سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری از جمله بوستان بین المللی آیت الله جمی به وسعت 40 هکتار، پارک جنگلی حاشیه جاده قفاس به مساحت 200 هکتار و چندین پارک شهری در قالب بهسازی و احیای پارک‌های قدیمی همچون پارک معلم، پارک دبستان و قدس (جنب فرمانداری) امید می‌رود که ظرف ماه‌های آتی با افزایش فضای سبز شهری خسارت وارده جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام برخی هرس کاری‌های درختان که پیش‌تر به صورت غیر اصولی از سوی برخی کارکنان انجام می‌شد، از توبیخ کتبی با درج در پرونده این افراد بابت اقداماتشان خبر داد و تصریح کرد: این شیوه از هرس دیگر تکرار نخواهد شد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر اقدام به بکارگیری پیمانکار دارای تجربه در زمینه هرس درختان کرده‌ایم که آنان ضمن انجام هرس درختان، کار را نیز به سایر افراد مرتبط آموزش می‌دهند.

شهردار آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمان حاضر کار مطالعاتی طرح جامع فضای سبز شهری با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و کار مطالعاتی طرح آب خام فضای سبز با 85 درصد پیشرفت در حال انجام است.

شیرازی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح مشارکتی ایجاد 100 هکتار فضای سبز شهری (در قالب ایجاد 25 پارک) توسط شهرداری و با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در زمان حاضر کار طراحی توسط مشاور به انجام رسیده و در صورتی که سازمان منطقه آزاد اروند طبق تفاهمنامه یاد شده پا به میان بگذارد، آمادگی برای اجرای دو پارک بر اساس نقشه‌های طراحی شده وجود دارد.

وی اظهار کرد: موضوع ایجاد پارک‌های محله‌ای توسط مناطق سه گانه شهرداری که به منظور تامین آسایش مردم از لوث وجود خار، خاشاک و زمین‌های خاکی انجام می‌شود، اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر نیز در مناطق کوی قدس، کوی ولیعصر و منازل شرکتی که زمین‌های خاکی و خار و خاشاک فراوان است، در خصوص پارک‌های محله‌ای اقدامات موثری در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه بایستی بخش اعظمی از اعتبارات دریافتی از محل آلایندگی‌ها صرف ایجاد فضای سبز شود، یادآور شد: در مناطق دو سه شهرداری اقدامات خوبی در حال انجام است.

شهردار آبادان گفت: موضوع برخورد با افراد در خصوص نصب بیلبوردهایی که به فضای سبز شهری آسیب می‌رسانند را در دستور کار شهرداری‌های مناطق سه گانه قرار می‌دهیم و برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه در قالب ساماندهی کارهای تبلیغاتی فرم‌های متحدالشکلی را با پیگری از سوی معاونت‌های مربوطه اقدام می‌کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار