تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۰۵۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان عنوان کرد:
۱۶ روز دمای بیش از ۵۰ درجه در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: دمای هوای خوزستان در ۱۶ روز مستمر از تابستان امسال بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بوده است.

به گزارش فارس، سیدجعفر حجازی در مراسم افتتاح ۱۶ پروژه بخش برق با حضور وزیر نیرو، اظهار داشت: تابستان امسال بیش از چهار ماه گرمای مستمر را تجربه کردیم و دمای هوا در ۱۶ روز مستمر بیش از ۵۰ درجه بوده است.
وی همچنین اقدامات در بخش برق در خوزستان را در دولت‌های نهم و دهم غیرقابل مقایسه با دولت‌های پیشین دانست و افزود: در سال ۸۵ با وجود ترسالی قطعی برق در استان به صورت مکرر اتفاق می‌افتاد اما در سال جاری
با وجود گرمای زودرس در اردیبهشت و دمای بیش از ۴۰ درجه در این ماه قطعی برق اتفاق نیفتاد.
وی افزود: با وجود دمای بالای ۵۰ درجه در ۱۶ روز تابستان نیز شاهد قطع برق نبودیم.
حجازی اظهار داشت: تا پایان سال ۸۹ دولت ۵۲۱ میلیارد تومان در شبکه برق استان هزینه کرد.
وی افزود: به صورت متوسط سالانه ۱۵ تا ۱۶ پست برق در خوزستان افتتاح می‌ شود این در حالیست که در دولت‌های قبل به ندرت به چهار پست برق در سال می‌ رسید.
عالیترین مقام دولت در خوزستان گفت: در سال‌های گذشته شبکه برق استان یک طرفه بوده در حالی که هم اکنون دو طرفه است و در زمان نیاز خوزستان نیز می‌تواند از شبکه برق سراسری انرژی بگیرد.
وی کاهش تلفات برق در استان را 14.5درصد و افزایش درآمد در این بخش را ۱۱ درصد در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در برق استان درآمد زاست به طوری که بیش از ۲۰۰ هزار کنتور جدید واگذار شده است.
حجازی اظهار امیدواری کرد: با درایت مجمع نمایندگان خوزستان حضور نامجو به عنوان وزیر نیرو تداوم یابد و یک سال پایانی دولت دهم، سال طلایی برای استفاده از فرصت‌ها باشد و پروژه‌ها با حضور نامجو محقق شود.
:
:
:
آخرین اخبار