تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه توکلی درباره سخنان منتسب به احمدی نژاد
اين سخن كذب محض است. نه احمدي نژاد در سه ماه قبل از انتخابات به منزل من آمده بود و نه چنين حرفي از من صادر شد. سه ماه قبل از انتخابات مي‌شود ۳ فروردين يعني ايامي كه من خودم نامزد فعالي بودم، و ميثاق چند نفره را به امضاي آقايان احمدي‌نژاد، قاليباف و رضايي رسانده بودم و خودم نيز پاي آن را امضا كرده بودم
احمد توکلی درباره سخنان اخیر منتسب به احمدی نژاد بیانیه داد.

به گزارش الف در این بیانیه آمده است: پس از بازگشت از سفر عتبات، امروز در مرور اخبار، سخناني از قول آقاي دكتر احمدي نژاد را خواندم كه بسيار تاسف آور بود.

از قول ايشان چنين نقل شده كه: « سال ۸۴ در جلسه اي كه سه ماه قبل از انتخابات در منزل احمد توكلي برگزار شد، در پاسخ به دعوت او براي حضور در انتخابات ۸۴ كه توكلي مي‌گفت ما به شما رسيده‌ايم، به او گفتم شما كه مرا دعوت مي‌كنيد، آيا به تبعاتش هم واقفيد؟ اگر من كه از متن پابرهنه‌ها هستم بيايم، يك انقلاب ديگر به راه مي‌افتد».

اين سخن كذب محض است. نه احمدي نژاد در سه ماه قبل از انتخابات به منزل من آمده بود و نه چنين حرفي از من صادر شد. سه ماه قبل از انتخابات مي‌شود ۳ فروردين يعني ايامي كه من خودم نامزد فعالي بودم، و ميثاق چند نفره را به امضاي آقايان احمدي‌نژاد، قاليباف و رضايي رسانده بودم و خودم نيز پاي آن را امضا كرده بودم.

۱۱ارديبهشت براي تشويق ديگر امضا كنندگان جهت كنار رفتن به نفع آقاي دكتر قاليباف -كه تا آن موقع به نظر مي‌رسيد راي بيشتري دارد- انصراف دادم و روز ۱۳ ارديبهشت در مركز پژوهش‌ها از احمدي نژاد كه به دعوت بنده از راه فرودگاه در بازگشت از ايلام مستقيماً به آنجا آمده بود، خواستم حكميت آقاي دكتر حداد عادل را بپذيرد، و به ميثاق فيما بين وفادار بماند و وقتي كه آقاي احمدي نژاد حكميت را نپذيرفت و نقض ميثاق كرد، از ديگري حمايت كردم. با اين اوصاف چگونه مي‌توانم اوائل فروردين ماه چنين حرفي زده باشم؟ اولين باري هم كه آقاي احمدي نژاد به منزل ما آمد ۸ تيرماه ۸۴ يعني ۵ روز بعد از راي گيري بود؛ آنهم براي استماع پيشنهاد بنده در بكارگيري سه نامزد ديگر- آقايان لاريجاني، قاليباف و رضايي- در دولت. آن سه برادر هم حضور داشتند. اگر آقاي احمدي نژاد چنين حرفي زده باشد، كاملا كذب است.
:
:
:
آخرین اخبار