تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۲۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد:
زیرساخت های ایران برای جذب سرمایه گذار مناسب است
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اینکه به سمت شکوفایی حرکت کرده و بتوانند سرمایه گذار جذب کند، باید از الگویی از مدل های مدیریتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنیا و کشورهای توسعه یافته درس گرفته تا بتواند در رقابت های بین الملل حضور موثر داشته باشند
رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای جذب سرمایه گذاران خارجی از زیرساخت ها و ظرفیت های مناسب برخوردار است.

خوان تورنتس دوشنبه در حاشیه همایش راهکارهای بهبود عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دانشگاه علوم و فنون دریایی در جمع خبرنگاران رسانه ها، بهترین راهکار جذب سرمایه گذار در مناطق ویژه اقتصادی را مدل های مدیریتی دانست و گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اینکه به سمت شکوفایی حرکت کرده و بتوانند سرمایه گذار جذب کند، باید از الگویی از مدل های مدیریتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دنیا و کشورهای توسعه یافته درس گرفته تا بتواند در رقابت های بین الملل حضور موثر داشته باشند.

وی با بیان حضور و سفر خود به مناطق مختلف ایران، گفت: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ایران زیرساخت های مناسب و خوبی وجود دارد و این مناطق از ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه گذار خارجی برخوردار است.

تورنتس اظهار داشت: از اینکه به این مناطق دعوت شده و نظرات و ایده خود را بیان کرده ام، خوشحالم و از اینکه اجرای برخی نگاه های کارشناسی به بهبود کیفی فعالیت مناطق آزاد ایران و دیگر کشورها منجر شده است، ابراز خرسندی می کنم.

وی در ادامه گفت: هدف و ایده راه اندازی و تشکیل مناطق آزاد تجاری در کشورهای جهان، رونق اقتصادی، تداوم توسعه پایدار و کمک به بهبود معیشت بومیان آن منطقه بوده است و این که مناطق آزاد به سمت شکوفایی حرکت کند.

رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان سخنانش از آمادگی این فدراسیون برای ارتقاء سطح علمی، فنی و تخصصی کاربران و مخاطبان این کمیسیون خبر داد.

همایش راهکارهای بهبود عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز یکشنبه با حضور رییس فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه، نمایندگان سازمان مناطق آزاد قشم، پارس و منطقه آزاد ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و استادان دانشگاه های کشور در خرمشهر برگزار شد.

102 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که از این مجموع، 26 مقاله در محورهای سرمایه گذاری، صادرات، مفاهیم و کارکردها و بانکداری برون مرزی برای شرکت در همایش پذیرفته شدند.

از این مجموع، دو مقاله با موضوع «بررسی عوامل موثر بر جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران» و «بررسی قوانین و مقررات مربوط مالیات بر ارزش افزوده در مناطق ویژه اقتصادی بندری» به عنوان مقاله های برتر برای ارائه در همایش پذیرفته شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: مناطق آزاد
:
:
:
آخرین اخبار