تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پلیس‌راه خوزستان:
خوزستان رتبه نخست کاهش «تصادفات منجر به فوت» را کسب کرد
خوشبختانه پلیس‌راه استان خوزستان، جاده‌های برون‌شهری را به‌خوبی کنترل می‌کند به‌گونه‌ای که در مدت اخیر شاهد کاهش تصادفات هستیم
رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: خوزستان در زمینه کاهش تصادفات منجر به فوت، رتبه نخست کشور را به دست آورد.

سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: خوشبختانه پلیس‌راه استان خوزستان، جاده‌های برون‌شهری را به‌خوبی کنترل می‌کند به‌گونه‌ای که در مدت اخیر شاهد کاهش تصادفات هستیم.

وی افزود: با همکاری مردم و سایر دستگاه‌های مسئول از قبیل راه و شهرسازی، حمل‌ونقل پایانه‌ها، فوریت‌های پزشکی، هلال‌احمر، امداد و نجات و البته شورای ترافیک که زیرنظر استاندار اداره می‌شود، توانستیم پنج سال متوالی کاهش داشته باشیم.

قدرتی عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال در حوزه تصادفات فوتی، ۲۱ درصد کاهش داشتیم و رتبه اول کشور را در این زمینه کسب کردیم.

رئیس پلیس‌راه خوزستان بیان کرد: امسال در این مدت متأسفانه، ۲۵۵ نفر در شش ماه اول آمار فوتی در بخش تصادفات داشتیم البته این آمار هم کم نیست و باید همه دست‌به‌دست هم بدهند تا بتوانیم آمار را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

قدرتی اظهار کرد: ضمن اینکه در حوزه تصادفات دانش آموزان‌ هم نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشتیم و آن‌هم متأثر از اقداماتی بوده که در حوزه فرهنگی برای دانش آموزان انجام‌شده و آنها در نهایت با ما همکاری کردند.

وی بیان کرد: در حوزه مدارس سر راه و حاشیه روستایی، طرح‌های زیادی را با حضور فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه و دیگر مسئولان اجرا کردیم که مهم‌ترین آنها اجرای طرح آگاه‌سازی دانش آموزان و ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها بوده است.

رئیس پلیس‌راه خوزستان گفت: بیشترین علت تصادفات در ۶ ماه نخست امسال، سبقت‌های غیرمجاز، واژگونی‌های ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی و توجه نکردن به جلو بوده است.

قدرتی در ارتباط با فرهنگ ترافیک خوزستان گفت: در چند سال اخیر با اقدامات فرهنگی که در کل کشور به‌طور عام و در خوزستان به‌طور خاص به عمل‌آمده این استان خوشبختانه، توفیقات خوبی داشته و وضعیت فرهنگی در حوزه ترافیک را مثبت ارزیابی می‌کنم ولی برای رسیدن به نقطه آرمانی کار زیاد داریم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار