تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۲۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه عنوان کرد:
محصولات کشاورزی حمیدیه بهترین گزینه صادرات به عراق
شهرستان حمیدیه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی به منظور گسترش فعالیت‌های اقتصادی از جمله صادرات انواع محصولات کشاورزی به عراق است
اولین نشست پیرامون صادرات محصولات حمیدیه با حضور فرماندار شهرستان حمیدیه و گروهی از فعالان اقتصادی در محل تالار اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار حمیدیه با اشاره به تاکید دولت و استاندار به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر فعالیت‌های گسترده اقتصادی در تمام بخش‌های دولتی و خصوصی اظهار داشت: شهرستان حمیدیه دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالایی به منظور گسترش فعالیت‌های اقتصادی از جمله صادرات است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن بازار عراق به شهرستان حمیدیه هم می‌توان شرایط صادرات برخی محصولات به عراق را فراهم و هم اشتغال ایجاد کرد.

جواد دغلاوی با اشاره به وجود خاک مناسب و حاصلخیز زمین‌های کشاورزی حمیدیه گفت: از دیرباز کشاورزی حمیدیه مرغوب و پر رونق بود، لذا بخش کشاورزی فرصت بالقوه این شهرستان است که با بالفعل در آوردن آن می‌تواند برای اشتغال در سطح گسترده‌ای برنامه‌ریزی کرد.

دغلاوی در ادامه اظهار داشت: محصولات صیفی‌جات و سبزیجات شهرستان حمیدیه زبانزده خاص و عام است، بنابراین محصولات کشاورزی حمیدیه بهترین گزینه برای صادرات به عراق است.

دغلاوی با بیان اینکه در حال پیگیری ایجاد یک تعاونی مرزنشینان در شهرستان هستیم، گفت: چنانچه این مهم محقق شود، باری از مشکلات شهرستان در روند صادرات و واردات بر داشته می‌شود.

فرماندار شهرستان حمیدیه در پایان صحبت‌های خود تاکید داشت: افرادی که توانایی صادرات دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان برای دریافت کارت پیله‌وری اقدام کرده تا شرایط تسهیل در امر صادرات محصولات آنها انجام شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار