تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
دانشجو باید در کنار مطالبه گر بودن، واقع نگر نیز باشد
دانشجو باید در کنار مطالبه گر بودن، واقع نگر نیز باشد و خواسته ها و مطالبات خود را با توجه به واقعیت های جاری و موجود بیان کند
خوزنیوز: جلسه شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با دکتر اسماعیل ایدنی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خوزنیوز؛ در این جلسه نمایندگان دانشجویان مشکلات و کمبود های موجود در خوابگاه ها و اماکن آموزشی و همچنین مسائل و مشکلات مرتبط با اوقات فراغت و فراهم نمودن امکانات تفریحی برای دانشجویان را به اطلاع ریاست دانشگاه رساندند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز پس از شنیدن نقطه نظرات و موارد و مسائل مطرح شده از سوی دانشجویان، مطالبه گر بودن دانشجویان را بسیار خوب و مفید دانست و افزود: دانشجو باید در کنار مطالبه گر بودن، واقع نگر نیز باشد و خواسته ها و مطالبات خود را با توجه به واقعیت های جاری و موجود بیان کند.

دانشجو باید در کنار مطالبه گر بودن، واقع نگر نیز باشد

اسماعیل ایدنی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهنده خدمت به مردم است که این خدمت شامل بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش می باشد و همواره در این حوزه ها نیز مشکلات زیادی وجود دارد و شما باید مشکلات، کمبودها و نقاط ضعف موجود در حوزه دانشجویی خودتان را با اولویت بندی مطرح کنید تا بتوانیم بر تمامی این مشکلات در مدت زمانی مشخص فائق آئیم.

وی در ادامه این نشست افزود: مشکلات مالی عدیده ای در ابتدای ورود تیم جدید در حوزه مدیریت دانشگاه وجود داشت که توانستیم بیشتر این مطالبات و بدهی های مانده از قبل را پرداخت کنیم. تنها راه حل دانشگاه اولویت سنجی برای حل مشکلات است. مشکلات ما از دور دست ترین روستاهای دهدز تا مرکز شهر اهواز وسعت دارد و دغدغه ما هم مشکلات شما دانشجویان می باشد و هم مشکلات روستائیانی که باید خدمات بهداشتی و درمانی ما را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه گفت: شما آینده دار این کشور هستید و باید در فضای دانشگاه خود را برای حضور درصحنه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آینده آماده کنید. باید اصول مذاکره را یاد بگیرید و بتوانید مطالبات به حق خود را از طرف مقابل دریافت کنید و به دنبال این باشید مطالبات خود را محقق کنید. فضای دانشگاه برخواسته از عملکرد تک تک ماست و همه باید هزینه ها را سرشکن کنیم و همه با هم مشکلات را بر دوش بکشیم. دانشگاه شورای صنفی را به رسمیت می شناسد و اراده ای برای نادیده گرفتن این شورا که نماینده گان دانشجویان هستند وجود ندارد اما لازم است در ابتدا خود را نهادینه کنید و بعد به دنبال توسعه باشید تا بتوانید شورای صنفی دانشجویی را به خوبی در بین همه اعضاء دانشگاه معرفی کنید.

ساسان موگهی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست گفت: امروز در خدمت دانشجویانی هستیم که نمایندگان دانشجویان دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه هستند و مطالبات خود را در زمینه های آموزشی و رفاهی به اطلاع ریاست محترم دانشگاه رساندند. در خوابگاه ها، کمبود تجهیزات و فرسودگی ساختمان ها بیشترین مشکلات دانشجویان هستند و در زمینه آموزشی، کمبود فضاهای فیزیکی آموزشی، کثرت دانشجو به نسبت فضای موجود و مسایل مختلف آموزشی مطرح شد و در مورد مسایل آموزشی مقرر شد جلسه ای با معاون توسعه آموزش دانشگاه برگزار شود و به صورت مفصل در آن جلسه به مشکلات آموزشی دانشجویان رسیدگی شود. در زمینه مسایل رفاهی نیز، رئیس دانشگاه مبلغ 5 میلیارد ریال را برای رسیدگی به مشکلات و کاستی های رفاهی موجود در نظر گرفتند و مقرر شد که بنابر اولویت بندی که خود شورای صنفی انجام می دهد این اعتبار هزینه شود. مشکل دیگر این شورا نبود فضای فیزیکی بود که با دستور آقای دکتر ایدنی رئیس دانشگاه مقرر گردید از فضاهای پیش ساخته برای رفع این مشکل استفاده شود.
:
:
:
آخرین اخبار