تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح صدور کارت مبادلات مرزی در بندر هندیجان اجرایی شد
رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت بندر هندیجان از اجرای طرح صدور کارت مبادلات مرزی در این بندر با هدف رونق تجاری و اقتصادی منطقه خبر داد
رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت بندر هندیجان از اجرای طرح صدور کارت مبادلات مرزی در این بندر با هدف رونق تجاری و اقتصادی منطقه خبر داد.

خالق شعبانی روز چهارشنبه افزود: حدود هفت هزارو 350خانوار در شهرستان هندیجان برای دریافت کارت مبادلات مرزی ثبت نام کردند که در نخستین گام برای دو هزار و 700 خانوار کارت مبادلات مرزی صادر شده است.

وی هدف از اجرای طرح صدور کارت های مبادلات مرزی را ساماندهی کالاهای وارداتی (ته لنجی) دانست وگفت: جلوگیری از گران فروشی کالاها واجناس، راه اندازی تعاونی های مرزی ، فعال نمودن چهارتعاونی مرزی درشهرستان هندیجان و کمک به معیشت مردم هندیجان از جمله اهداف صدور این کارت است.

شعبابی افزود: شهروندان هندیجانی می توانند با کارت مبادلات مرزی ، کالاهای وارداتی (ته لنجی) را با قیمت بسیار پایین تری خریداری کنند.

شعبانی با بیان اینکه کارت مبادلات مرزی هر سال یک بار شارژ می شود افزود: چهار تعاونی برای فروش کالاهای وارداتی به افرادی که دارای این کارت هستند راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: سهمیه هر شهروند هندیجانی مبلغ پنج میلیون و 600هزار ریال است که هرنفر بدون عوارض گمرکی می تواند 85 نوع کالای مجاز مانند پوشاک وچینی آلات را با رعایت سقف قانونی خریداری کند.

رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت هندیجان با اشاره به وضعیت نامشخص تعاونی مرکزی مرزی این شهرستان بیان کرد:تعاونی مرکزی مرزی بندر هندیجان حدود 20 سال است که غیرفعال شده و باید وضعیت این تعاونی به منظور تامین معیشت مردم و رونق اقتصادی منطقه مشخص شود.

در هفته دولت امسال به دستور استاندار خوزستان بندر تجاری هندیجان فعال شد و هم اکنون بیش از یکصد فروند لنج باری در این بندر کار جابجاتی کالا را انجام می دهند.

شهرستان هندیجان با جمعیتی بالغ بر 45 هزارنفر جمعیت در جنوب خوزستان واقع شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار