تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۵۴۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل ارشاد خوزستان:
موزه خصوصی هنرهای معاصر اهواز موجب جلب توجه جهانی به اهواز می شود
موزه هنرهای معاصر اهواز که به بخش خصوصی واگذار شد می تواند توجه جامعه جهانی و ملی را به اهواز جلب نماید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: موزه هنرهای معاصر اهواز که به بخش خصوصی واگذار شد می تواند توجه جامعه جهانی و ملی را به اهواز جلب نماید.

موزه هنرهای معاصر شهریور ماه امسال به بخش خصوصی واگذار شد که این اقدام اعتراض بسیاری از هنرمندان هنرهای تجسمی را برانگیخت.

هنرمندان بومی استان خوزستان معتقد بودند که با واگذاری موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی امکان برگزاری نمایشگاه های بومی به راحتی میسر نخواهد بود و هنرمندان توان پرداخت هزینه های برگزاری نمایشگاه به بخش خصوصی را ندارند.

همایون قنواتی چهارشنبه با بیان اینکه موزه هنرهای معاصر در اهواز می تواند توجه ملی و جهانی به این شهر را جلب کند، اظهار کرد: موزه ها در هر شهر نشان دهنده امنیت آن شهر هستند.

وی ادامه داد: وجود موزه و فعالیت های فرهنگی و هنری علاوه بر اینکه نشان دهنده امنیت در آن شهر است، همچنین به شهر اهواز اعتبار می بخشد.

قنواتی ادامه داد: موزه هنرهای معاصر در یک سال آینده یکی از مطرح ترین موزه های کشور خواهد شد و طبق برنامه ریزی انجام شده نمایشگاه پرشین بلو که از مهمترین نمایشگاه های کشور است در آینده نزدیک در این موزه برپا می شود.

نمایشگاه پرشین بلو که شامل سه رنگ آبی کددار جهان است، در سالن های موزه هنرهای معاصر اهواز برای عرضه آثار هنری سه رنگ آبی ایرانی، فیروزه ای و مدیترانه ای نمایشگاهی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در خصوص گله مندی برخی هنرمندان از واگذاری سالن های موزه به هنرمندان غیربومی گفت: نباید در یک سطح باقی ماند و برای پیشرفت ابتدا باید اعتبار جهانی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه موزه برای معرفی آثار معتبر هنری است، افزود: هر موزه ای استانداردی دارد و برای آن باید اعتباری قائل شد.

وی با بیان اینکه هنرمندان بومی خوزستان باید سطح آثار خود را بالا بیاورند، تصریح کرد: در نمایشگاه های موزه هنرهای معاصر80 درصد نمایشگاه به هنرمندان کشور و 20 درصد به هنرمندان استانی اختصاص می یابد.

قنواتی ادامه داد: نمایشگاه آثار بومی که ارزش های هنری و فرهنگی داشته و در حد اعلای کیفی باشند، با هزینه ارشاد برگزار می شود.

قنواتی اظهار کرد: ارتباطی که هنرمندان اهوازی با هنر و هنرمندان برجسته کشور و دنیا برقرار می کنند، موجب پیشرفت و ارتقای سطح آثار هنرمندان اهوازی نیز می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تا آخر امسال سه برنامه بسیار حرفه ای در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود، بیان کرد: نمایشگاه های هنری در موزه برای این نیست که سالن های موزه پر شود، بلکه برگزاری نمایشگاه ها برای ارتقای سطح شهر و سطح هنرمندان اهوازی است.

وی در خصوص استقبال مردم اهواز از رویدادهای فرهنگی و نمایشگاه های هنری در موزه هنرهای معاصر اظهار کرد: موزه جای ازدحام نیست بلکه باید جای آرامی باشد که مردم در آرامش تمام و در سکوت آثار برجسته ای را ببینند.

وی گفت: طراحی موزه برای این است که در هر ساعت حد اکثر 50 نفر از آثار موجود در آن دیدن کنند.

قنواتی افزود: اگر از جاهای دیگر برای خرید آثار معتبر هنری به شهر ما بیایند، موزه، مرکزی برای فروش آثار هنری در اهواز می شود که در اعتبار بخشی هنری این شهر تاثیرگذار است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار