تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۴۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دارالقرآن آموزش و پرورش بستان افتتاح شد
با افتتاح دارالقرآن اداره آموزش و پرورش شهرستان بستان، حدود یکصد دانش‌آموز دختر و پسر تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند
با افتتاح دارالقرآن اداره آموزش و پرورش شهرستان بستان، حدود یکصد دانش‌آموز دختر و پسر تحت آموزش‌های قرآنی قرار می‌گیرند.

موسی عذاری، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بستان اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم به صورت رسمی دارالقرآن این شهرستان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این دارالقرآن علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم دارای کتابخانه نیز است، گفت: کتابخانه با بیش از 500 جلد کتاب با موضوعات آموزش، قرآنی، فوق‌برنامه  و ... تجهیز شده است.

عذاری به توضیح برگزاری کلاس‌های قرآنی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر پرداخت و افزود: آموزش روخوانی قرآن کریم ویژه مقطع اول و دوم ابتدایی، آموزش تجوید و اصول اولیه قواعد قرائت ویژه مقطع چهارم تا ششم ابتدایی آموزش داده می‌شود.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بستان ادامه داد: همچنین در دوره اول متوسطه بر اساس علاقه‌مندی دانش‌آموزان به رشته‌های قرآنی شامل حفظ، تفسیر، مفاهیم و نهج‌البلاغه آموزش‌های قرآنی ارائه می‌شوند. سعی بر آن بوده است که آموزش‌های احکام به صورت مجزا برای همه دوره‌های آموزشی برگزار شود.

وی گفت: همچنین دختران دانش‌آموزان مستعد در رشته‌های قرآنی که نمی‌توانند در آموزش‌های قرآنی مساجد و سطح شهر شرکت داشته باشند با حضور در دارالقرآن و تدریس رتبه‌آوران سالهای گذشته به صورت تخصصی مورد آموزش قرار می‌گیرند تا برای مسابقات قرآن دانش‌آموزی آماده شوند.

عذاری بیان کرد: دارالقرآن اکنون دارای سه مدرس به صورت رسمی است. با احتساب دانش‌آموزانی که در سالهای گذشته رتبه‌های کشوری را در مسابقات قرآن کسب کرده‌اند و درس خود را به پایان رسانده‌اند و در زمینه تدریس همکاری دارند به 7 نفر می‌رسد. دارالقرآن نیز جمعیت دانش‌آموزی حدود یکصد دختر و پسر را تحت پوشش آموزش‌های قرآنی خود دارد.
برچسب ها: بستان
:
:
:
آخرین اخبار