تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول:
آبفار با حداقل امکانات به روستاها خدمت رسانی می‌کند
44 تاسیسات آبرسانی در مناطق روستایی دزفول وجود دارد که بسیاری از این تاسیسات مانند منطقه شهیون و مجتمع پامنار به مجتمع آبرسانی تبدیل شده اند
رییس اداره آب وفاضلاب روستایی دزفول با بیان مشکلات این اداره ناشی از کمبود اعتبار گفت: اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول با حداقل امکانات و اعتبارات به روستاها خدمت رسانی می کند.

محمد گلچین پور روز یکشنبه با بیان اینکه اداره آبفار دزفول بخش وسیعی از مناطق روستایی این شهرستان از روستای لیوس در شمال با 110 کیلومتر فاصله تا شهر دزفول و از جنوب تا روستای بنه حاجات در فاصله 70 کیلومتری این شهر را زیر پوشش دارد اظهار کرد: 88 روستای شهرستان دزفول از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می باشند.

وی با اشاره به اینکه روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش اداره آب وفاضلاب روستایی قرار دارند افزود: 44 تاسیسات آبرسانی در مناطق روستایی دزفول وجود دارد که بسیاری از این تاسیسات مانند منطقه شهیون و مجتمع پامنار به مجتمع آبرسانی تبدیل شده اند.

گلچین پور گفت:تا شش سال پیش هفت روستای شهیون با تانکر آبرسانی می شد که با راه اندازی مجتمع آبرسانی شهیون تعداد روستاهای تحت پوشش به 11 روستا رسید.

وی افزود:با راه اندازی تاسیسات آبرسانی روستای پامنار مشکل آب روستاهای باغچه بان ، وحدت ، رزگه و بازارگه با تکمیل ایستگاه پامنار حل شد.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول گفت:در فاز دوم این مجتمع نیز پنج کیلومتر از خط انتقال اجرا شده و ساکنان روستاهای آبید سره یک و دو و ماشکار با 140 خانوار زیر پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفتند.

وی با اشاره به تکمیل فاز دوم پروژه آبرسانی به شهیون و بهره مند شدن 130 خانوار از نعمت آب آشامیدنی گفت:بیشترین تعداد روستاهایی که در شهرستان دزفول به وسیله تانکر آبرسانی می شوند در بخش های شهیون و سردشت می باشند.

گلچین پور افزود:سه دستگاه تانکر سیار در دزفول وجود دارد که در تمام ایام هفته غیر از جمعه ها کار آبرسانی به روستاها را انجام می دهند ضمن اینکه یکی از این خودروها دچار نقص فنی شده است.

وی در خصوص سرانه مصرف آب در مناطق روستایی دزفول نیز گفت:اهالی روستاهای منطقه سردشت و شهیون به دلیل بافت روستا کمتر آب مصرف می کنند و روستاهایی مانند خیبر ، بخش مرکزی و زاویه ها به دلیل فراوانی منابع آب ، وسعت خانه ها و تعداد خانوار مصرف آب بیشتری دارند.

گلچین پور با اشاره به اینکه دزفول تنها شهرستانی است که در استان خوزستان به بخش فاضلاب روستایی ورود کرده است گفت:تاسیسات آبرسانی و نیز مخزن آب روستای شوهان علیا فرسوده بود اما اعتباری برای حل مشکل تاسیسات و تعویض مخرن آب این روستا وجود ندارد.

وی به مشکلات ناشی از کاهش اعتبار تملک دارایی های این اداره نیز اشاره کرد و اظهار کرد:مشکل روستاهای بنوار حسین،شوهان علیا،سنجر،منطقه خیبر،منطقه سردشت و سایر روستاهای شهرستان دزفول به مسوولان ذیربط در تهران و مرکز استان اطلاع داده شده و با تامین اعتبار آبرسانی به این روستاها بزودی آغاز می شود ضمن اینکه مشکل کاهش آب چاه روستاهای کهنک و سبزاب نیز در دست پیگیری است و مجوز لازم برای حفر چاه جدید برای این دو روستا صادر شده است.

وی در خصوص مشکل روستای شهید بهشتی نیز گفت:حدود 600 متر از خط انتقال آب روستای شهید بهشتی به سید نور از زمین یکی از کشاورزان عبور می کرد که این امر موجب شکستگی مکرر لوله آب این روستا می شد لذا با تامین 600 متر لوله این مشکل برطرف شد.

گلچین پور افزود:مخازن آب روستای فضیلی،چغامیش و چغاچشمه نیز به دلیل فرسودگی با هدر رفت آب همراه بود که این مشکل نیز با کمترین اعتبار ممکن توسط آب وفاضلاب روستایی رفع شد.

گلچین پور رفع 430 مورد شکستگی در سال جاری را از دیگر فعالیت های آب وفاضلاب روستایی با حداقل امکانات بیان کرد و گفت:علت این شکستگی ها فرسودگی و حفاری اداره گاز بوده است.

وی گفت:آب و فاضلاب روستایی نیازمند کمک خیرین ، مردم و مسوولان می باشد تا ساکنان مناطق محروم نیز از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

از حدود 500 هزار نفر جمعیت شهرستان دزفول 200 هزار نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار