تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط جدید انتقال آب دارخوین به شادگان اجرا می شود
معاون فرماندار شادگان گفت:خط جدید انتقال آب از دارخوین به مرکز شهرستان، بزودی آغاز می شود
معاون فرماندار شادگان گفت:خط جدید انتقال آب از دارخوین به مرکز شهرستان، بزودی آغاز می شود.

نعمت الله آلبوغبیش یکشنبه با اعلام این خبر با بیان مشکلات شبکه آبرسانی شهری و روستایی شادگان، گفت:بهبودی وضعیت آب شرب مردم شهر، مسالزم اجرا و تکمیل طرح آبرسانی الغدیر است که آب را به شادگان منتقل می کند.

وی اضافه کرد:فاز نخست طرح آبرسانی الغدیر به طول 27 کیلومتر از خط آبرسانی الغدیر آبادن و خرمشهر تا دارخوین، پیش از این با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد و لازم است فاز دوم این طرح، با سرعت بیشتری اجرایی شود.

آلبوغبیش گفت:طرح آبرسانی الغدیر، از سد دز تا آخرین نقطه آن حدود 430 کیلومتر است و در مقیاس بین المللی از طرح های بزرگ محسوب می شود و با توجه به اجرای آن با سیستم لوله کشی قابل توجه می باشد.

معاون فرماندار شادگان ادامه داد:بر اساس گفته های نماینده سازمان آب و برق استان خوزستان، لوله های خط مورد نظر با قطر هزار و 300 میلی متر تهیه شده و پس از مهیا شدن زمینه اجرایی، به محل منتقل می شود.

طرح آبرسانی الغدیر از طرح های بزرگی است که با اجرای آن 25 شهر استان خوزستان و بیش از هزار و 600 روستای خوزستان منتفع می شود.

پروژه خط انتقال آب به شادگان بخشی از طرح غدیر است که با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد ریال و با احداث 27 کیلومتر خط انتقال آب (از کیلومتر 70 خط انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از طرح غدیر)، آب رودخانه کرخه را برای تامین آب شرب شادگان به تاسیسات واقع در شهر دارخوین منتقل می کند.

با افتتاح این پروژه ضمن بهبود وضعیت کیفی آب شرب مردم این مناطق، نیاز آب شرب شهرستان شادگان و روستاهای مسیر با جمعیتی در حدود 170 هزار نفر تامین خواهد شد. این خط انتقال آب در بلند مدت آب مورد نیاز شهرهای دارخوین، شادگان و روستاهای مجاور از منبع دز برای افق 1415 تامین می شود.

در پروژه آبرسانی به شادگان، 22 هزار متر طول لوله گذاری GPR به قطر هزار و 200 میلی متر، چهار هزار متر لوله گذاری فولادی به قطر هزار و 200 میلی متر و هزار و 500 مترطول لوله گذاری فولادی به قطر هزار میلی متر انجام شده است.

بر اساس محاسبات کارشناسان در افق سال 1415 شهرستان شادگان با جمعیتی حدود 206 هزار نفر، هزار و 115لیتر در ثانیه، شهرستان آبادان با جمعیت 280 هزار نفر، هزار و 500 لیتر در ثانیه، شهرستان خرمشهر با جمعیت 170 هزار نفر، 960 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد.

هچنین پروژه افزایش ظرفیت انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر بخشی از این طرح آبرسانی است که با هزینه ای حدود یک هزار و 450 میلیارد ریال و با هدف افزایش ظرفیت و پایدارسازی سیستم تامین و انتقال آب به شهرهای مذکور انجام و افتتاح شده است.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 1391 آغاز و در سال 1394 با اجرای 68 کیلومتر خطوط انتقال آب و توسعه ایستگاه پمپاژ قیصریه تکمیل شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار