تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۷۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور:
فرودگاه اهواز یک سوم استاندارد بین المللی مساحت دارد
فرودگاه اهواز با 285 هکتار پاسخگوی نیاز فعلی نیست و کمترین تراز برای یک فرودگاه بین المللی 850 هکتار است که اگر کمتر از این باشد باید فرودگاه را تعطیل کرد
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور گفت: فرودگاه اهواز با 285 هکتار پاسخگوی نیاز فعلی نیست و کمترین تراز برای یک فرودگاه بین المللی 850 هکتار است که اگر کمتر از این باشد باید فرودگاه را تعطیل کرد.

رحمت الله مه آبادی روز یکشنبه در آیین معرفی مدیرکل جدید فرودگاههای خوزستان افزود: فرودگاه اهواز محدودیت های بسیاری دارد و تمام فعالیت های فرودگاهی در مساحت 285هکتاری آن انجام می شود لذا طرح جامع فرودگاه فعلی اهواز نیازمند بازنگری بوده تا از اراضی اطراف آن به نحو مطلوب استفاده شود.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور با اشاره به رشد هشت درصدی در تعداد مسافر داخلی و افزایش 19درصدی در سفرهای خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز در مقایسه سال های 1392 و 1393 اضافه کرد: متوسط رشد کشوری در سفرهای خارجی هم 19درصد است و این نقطه تمرکز ماست که در سال جاری این رقم در فرودگاه اهواز رشد چشمگیری خواهد داشت.

مه آبادی با بیان این که فرودگاه اهواز نیازمند ظرفیت سازی است گفت: از مسافران در زمینه سرویس دهی مطلوب به آنها غافل بوده ایم که تلاش می شود این غفلت جبران شود.

* بکارگیری مشاور خارجی در طرح جامع فرودگاهی کشور

مه آبادی از بکارگیری مشاور خارجی برای طرح جامع فرودگاه های کشور خبر داد و گفت: برای فرودگاه های بین المللی از جمله اهواز این طرح در برنامه قرار داده شده که پس از مشخص شدن تمام طرح های اجرایی منابع در اختیار فرودگاهها قرار می گیرد.

وی گفت: حق خوزستان و مردم آن که جنگ و تبعات ناشی از آن را متحمل شده اند بیش از این است اما درگیر مساله آب و گرد و غبار شده اند که حداقل زندگی نیازمند رفع این مشکلات است.

مه آبادی افزود: پتانسیل های ملی باید در خوزستان به نمایش گذاشته شود و تعالی نظام در افق 1404 باید در این استان جلوه گر باشد.

در این آئین با تقدیر از تلاش های یک ساله محمدسعید شرفی ، محمدرضا رضایی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاههای خوزستان معرفی شد.

رضایی قبل از این مسوولیت رییس فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان بوده است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: فرودگاه اهواز
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
كارشناس صنعت هواپيمايي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
3
با سلام.
عرض تبريك به آقاي مهندس رضايي. ايشان فرودگاه آبادان را متحول نمودند. خوشحاليم از اينكه فرودگاههاي خوزستان صاحب يك مدير كل با شخصيت و پيگير و خوش اخلاق شد . خدا رو شكر.
:
:
:
آخرین اخبار