تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۵۸۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس آموزش‌وپرورش کارون:
شهرستان کارون هنرستان ندارد/ مدارس فرسوده هستند
ما در شهرستان کارون، هنرستان فنی و حرفه‌ای نداریم که با توجه به تأکیدات کارشناسان باید دانش آموزان خوزستانی را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهیم، نبود هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهرستان کارون یک مشکل جدی به شمار می‌رود
رئیس آموزش‌وپرورش کارون گفت: این شهرستان از نداشتن هنرستان فنی و حرفه‌ای رنج می‌برد.

عزیز مزرعه اظهار کرد: کارون، شهرستان نوپایی است که ما در آموزش‌وپرورش فعالیت‌های خود را روز ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۲ آغاز کردیم به همین دلیل این شهرستان و مدارس آن فعالیت‌های زیادی می‌طلبد.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰ هزار دانش‌آموز، یک هزار و ۴۰۰ معلم، ۱۶۰ مدرسه و ۱۱ هزار کلاس درس در این شهرستان فعال هستند که در این میان ۹ کلاس درس به‌صورت کانکسی اداره می‌شوند.

مزرعه با اشاره به برخی کمبودهایی که این اداره از آنها رنج می‌برد، بیان کرد: ما در شهرستان کارون، هنرستان فنی و حرفه‌ای نداریم که با توجه به تأکیدات کارشناسان و در رأس آنها مدیرکل آموزش‌وپرورش و حتی استاندار خوزستان که باید دانش آموزان خوزستانی را به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق دهیم، نبود هنرستان فنی و حرفه‌ای در شهرستان کارون یک مشکل جدی به شمار می‌رود.

وی توضیح داد: البته برای رفع این مشکل ما تا کنون مکاتبات و پیگیری‌های بی‌شماری انجام داده‌ایم به‌گونه‌ای که ساخت هنرستان هم‌اکنون در برنامه‌های اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان قرارگرفته و ما امیدوار هستیم به علت نیاز اساسی منطقه به چنین مکانی، ساخت این پروژه با سرعت انجام شود و گرفتار معضل نبود اعتبار نشود.

رئیس آموزش‌وپرورش کارون ادامه داد: همچنین درحالی‌که سعی آموزش‌وپرورش، تربیت دانش‌آموزانی است که با امر پژوهش و تحقیق، آشنایی کافی داشته باشند، این شهرستان از داشتن پژوهش سرا رنج می‌برد و ما تلاش داریم این مشکل را برطرف کنیم.

مزرعه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در آموزش‌وپرورش شهرستان کارون وجود مدارس فرسوده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون اغلب مدارس این شهرستان را باید در رده مدارس فرسوده طبقه‌بندی کرد.

وی گفت: به علت تازه تأسیس بودن شهرستان کارون، نیازهای آموزش‌وپرورش این شهرستان بسیار زیاد است به‌خصوص اینکه گسترده این شهرستان هم بسیار فراوان است و حل مشکلات آموزشی آن نیاز به نگاه جدی از سوی مسئولان دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش کارون با بیان اینکه دانش آموزان منطقه کارون از استعداد بالایی در زمینه آموزش و تحصیلات برخوردار هستند، بیان کرد: ظهور و بروز این استعدادها نیاز به برخی امکانات نرم افزازی و سخت‌افزاری دارد تا بتوانیم زمینه‌ساز پرورش استعدادهای جدید دار این نقطه از کشور باشیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار