تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۸۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سخنگوی شورای شهر آبادان:
بگذاریم شهردار آبادان کارش را انجام دهد
سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان خطاب به خود و همه اعضای شورای شهر گفت: بگذاریم تا شهردار کارش را آن طور که می‌داند انجام دهد

عبدالرضا قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه علنی در صحن شورا با بیان اینکه در بحث شهرداری مشکلاتی وجود دارد و شکی در آن نیست، اظهار کرد: اینکه بخواهیم موضوع حق و ناحق را مطرح کنیم این مسئله در مجموعه تمام شهرداری‌های سطح کشور گاها به وجود می‌آید اما اینکه اعضای شورا بخواهند گاهی به طور رو در رو در مقابل یکدیگر قرار گیرند که گویی در مقابل دشمن قرار گرفته‌اند، کار نادرستی است.

وی اضافه کرد: همه باید در راستای اهدافمان که همانا تامین حقوق شهروندی است، به پیش برویم و آن را اجرایی کنیم.

*شهردار دستش زیر سنگ می‌ماند

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: اعضا نباید در عزل و نصب‌های مدیران که توسط شهردار صورت می‌گیرد مداخله کنند، باید شهردار در انجام کارها دستش باز باشد و بتواند کار کند، اگر شهردار بخواهد از سوی 13 عضو شورا تحت فشار باشد که دستش زیر سنگ می‌ماند و نمی‌داند چه کند!

قاسمی‌زاده یادآور شد: اعضای شورای اسلامی شهر باید نظرات و ایده‌های شهردار را قبول داشته باشند و بگذارند تا آزادانه تصمیم بگیرد و کار کند و اگر بعد از گذشت مدتی دیدم کارها آنطور که باید از پیش نرفت آنوقت وی را تحت فشار قرار دهیم.

وی گفت: ما به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر باید کنار شهردار باشیم و او را در رسیدن به اهداف و انجام برنامه‌ها کمک کنیم نه آنکه با اعمال نظر، وی را در فشار و تنگنا قرار دهیم.

قاسمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات پیمانکاران از شهرداری افزود: بسیاری از پیمانکاران شهرداری مدت زمان طولانی‌ست که مطالباتشان را دریافت نکرده که باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد، ضمن آنکه بخشی از معوقات کارکنان شهرداری نیز هنوز پرداخت نشده است.  

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تصریح کرد: باید با همدلی، همگامی و در جهت رضای خدا به انجام امور بپردازیم و امید است تا از حضور در جلسات امام حسین(ع) درس بگیریم.

*مردم از شورا و شهرداری انتظار دارند

وی همچنین عنوان کرد: مردم از ما انتظار دارند تا مطالبات به حقشان را دنبال و به نتیجه برسانیم، تنها دو سال دیگر به اتمام کار شورا در دوره چهارم باقیست و لذا باید به جای آنکه دنبال عنوان باشیم با تقسیم کارها سبب پیشبرد امور شویم.

قاسمی‌‌زاده با بیان اینکه باید شهرداری موظف به انجام امور محوله باشد، یادآور شد: باید چشممان را از روی بسیاری از مسائل برداریم و بگذاریم تا شهرداری کارش را بکند و اگر کارها به خوبی پیش نرفت آن وقت راهکار دیگری را ارائه کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان گفت: اگر اختلافات جدی تر شود کارها به کندی به پیش می‌رود، بحث و جدل‌ها سبب کدورت نشود، باید بکوشیم در جهتی که امام حسین(ع) به ما آموخت (همدلی و وحدت) به پیش برویم.

*تمام مشکلات شهری تنها مربوط به شهردار نیست

این مسئول با بیان اینکه باید کمک کنیم تا شهرداری از این وضعیت خارج شود، زیرا تمام مشکلات شهری تنها به شهرداری مربوط نمی‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات شهری توسط سایر دستگاه‌های شهری ایجاد می‌شود اما مردم انتظاراتشان از شهرداری و شورا بیشتر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر آبادان خطاب به اعضای شورا تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها به خوبی انجام شود، برای انجام مسئولیت‌هایی که بر عهده‌مان گذاشته شده است، وقت بگذاریم و با کمک به یکدیگر  در جهت بهبود وضعیت شهری و پیشبرد امور بکوشیم.

قاسمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاست‌ها و اهداف شورا بایستی توسط سخنگو بیان شود، گفت: مطالب ارائه شده باید با هماهنگی اعضا و در راستای تقویت شورا و شهرداری و در جهت امید بخشی به مردم باشد.

وی در پایان، با اشاره به اینکه رسانه‌ها آزادند تا با هر یک از اعضای شورا گفتگو کنند، عنوان کرد: اعضا سعی کنند تا مخالفت خود با مسائل را به شیوه بهتری ارائه کنند نه آنکه با سخنانشان مشکلات را افزون‌تر کنند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار