تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حری تاکید کرد:
لزوم ترویج پدافند غیرعامل در فرهنگ عمومی جامعه
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در سطح استان را تشریح کرد
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در سطح استان را تشریح کرد.

محمد حری در نشست خبری که امروز (4 آبان ماه) در سالن اجتماعات معاونت امنیتی و انتظامی استانداری برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری هفته پدافند غیرعامل از 4 تا 10 آبان ماه، اظهار کرد: شعار هفته پدافند سال جاری، "پدافند غیرعامل، مصون‌سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت" و هدف از برگزاری هفته پدافند غیرعامل در سال جاری، معرفی ضرورت‌ها، کارکردها و فعالیت‌های پدافند غیرعامل در سطح جامعه و فرهنگ‌سازی آن است.

وی افزود: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، دوره‌های آموزشی برای کلیه فرمانداران سراسر کشور در این زمینه برگزار شده است که این دوره‌ها برای فرمانداران استان خوزستان نیز برگزار شد. همچنین پیشنهاد افزوده شدن پست کارشناس پدافند غیرعامل در هر فرمانداری در سراسر کشور ارائه شده است که در صورت تصویب، این کارشناسان می‌توانند در زمینه پدافند غیرعامل به فرمانداران مشاوره دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: حدود 2 ماه قبل، مقام معظم رهبری، شخصا حکم سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کردند که نشان از اهمیت بالای این موضوع از منظر ایشان است.

حری عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این هفته تاکید بسیاری بر آموزش، فرهنگ‌سازی و ترویج پدافند غیرعامل در فرهنگ عمومی خواهد شد، البته لازم است این رویکرد را به عنوان یک پیش‌فرض در تمام اقدامات خود مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل، مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه‌ای است که موجب کاهش آسیب‌پذیری، افزایش بازدارندگی، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود، در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به این تعریف اشاره شده و مدنظر سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز هست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان افزود: طبق تعریف پدافند غیرعامل، کشور باید در مقابل تهدیدات اعم از نظامی و غیرنظامی ایمن و مصون باشد و هر دوره‌ای متناسب با تهدیدات نظامی، دفاع خاصی را می‌طلبد و علی‌رغم این‌که تهدیدات تهدیدات نظامی متغیرند، خود تهدید هم متغیر است. بنابراین هدف پدافند غیرعامل، مصونیت‌بخشی کشور در تمام حوزه‌ها در مقابل تهدید است، تهدیدی که امری پویا بوده و متغیر است.

وی با بیان این که شعار امروز به عنوان اولین روز هفته پدافند غیر عامل اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیرعامل انتخاب شده است، ادامه داد: امروز در نخستین روز هفته پدافند غیرعامل، زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان شاهد پیام انقلاب اهواز با حضور معاون امنیتی استانداری به صورت نمادین نواخته شد. همزمان، در 20 دبیرستان اهواز کارشناسان و متخصصان حوزه پدافند غیرعامل حضور یافته و توضیحات لازم را در رابطه با پدافند غیرعامل توضیح دادند. در این هفته همچنین از کارشناسان پدافند غیرعامل در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیون استفاده خواهد شد.

حری عنوان کرد: شعار 5 آبان ماه به عنوان دومین روز هفته پدافند غیرعامل، جامعه سالم محور پایداری ملی انتخاب شده که مانوری در این زمینه اجرا خواهد شد و طی آن یک حمله بیوتروریستی و یک بیماری واگیردار فرضی با همکاری کارگروه امداد و نجات، بهداشت و سلامت، جهاد و کشاورزی و آب و برق شبیه‌سازی می‌شود.

وی افزود: 6 آبان ماه نیز مانوری در حوزه زیرساخت با محوریت شرکت ملی فولاد خوزستان برگزار می‌شود که شعار آن ارتقا آمادگی، اقتدار درون‌زا و امنیت پایدار تعیین شده است.

حری گفت: شعار روز 7 آبان ماه نیز، اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت پیشنهاد شده که طی آن مانوری برای نیروهای بسیجی جهت افزایش میزان آمادگی آنها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به 8 آبان روز پدافند غیرعامل و سالگرد پیام تاریخی مقام معظم رهبری در این زمینه، افزود: 9 آبان ماه نیز با شعار استانداردسازی و مقاوم‌سازی زیرساخت ها و سرمایه‌های ملی، همایشی در زمینه امنیت سایبری و تهدیدات نوین آن برگزار خواهد شد. همچنین روز آخر هفته پدافند غیرعامل تحت عنوان مصون‌سازی سرمایه‌های ملی در فضای سایبری، همایشی در خصوص ملاحظات فنی و مهندسی با حضور اساتیدی از تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: 11 آبان ماه نیز رزمایش پدافند شیمیایی با حضور سردار جلالی و مسئولان پدافند غیرعامل در ماهشهر برگزار خواهد شد.

حری عنوان کرد: برای دانش‌آموزان نیز برنامه‌هایی در خصوص فضای مجازی در نظر گرفته شده و در هر روز، دو دبیرستان در این زمینه از سوی پلیس فتا آموزش داده می‌شوند. همچنین یک کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان مدارس در 4 نوبت و هر نوبت با شرکت 120 نفر، در این هفته تدارک دیده شده است.

وی گفت: دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل نیز در سازمان‌های مختلف استان از جمله در سازمان آب و برق برگزار خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان گفت: از سوی مجموعه پدافند غیرعامل استان خوزستان گام‌های بلندی نسبت به سال گذشته برداشته شده که بازتاب آن را در یکی دو روز آینده خواهید دید.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: پدافند غیر عامل
:
:
:
آخرین اخبار