تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۵۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخت‌های مصوب بیمارستان امام اهواز 690 تخت است، ولی نزدیک به 1000 تخت فعال دارد
تخت های مصوب این مرکز 690 تخت است، ولی اکنون نزدیک به 1000 تخت فعال وجود دارد. این در حالی است که در برخی از بخش ها کمبود تخت وجود دارد. از آنجا که کمبود تخت و نبود فضای کافی مهم ترین عامل در نارضایتی بیماران است، تمام تلاش این است که با مدیریتی درست، کمبود فضا را جبران کنیم
تخت های مصوب بیمارستان امام اهواز 690 تخت است، ولی اکنون نزدیک به 1000 تخت فعال وجود داردخوزنیوز: سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به نقش تاثیرگذار اعمال مدیریت صحیح در ارایه خدمات مطلوب تر به بیماران، گفت: داشتن نیروی انسانی توانمند و متعهد و برخورداری از فضای فیزیکی کافی و تامین تجهیزات و ملزومات مناسب در کنار مدیریت صحیح، لازمه کار درمان است.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر کامبیز معصومی در این رابطه اظهار داشت: مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با داشتن بزرگترین بخش درمانی قلب استان، سه بخش CCU، یک بخش CCU در اورژانس، آنژیوگرافی، اتاق عمل جراحی قلب، بخش درمان ناباروری، بزرگ ترین و مجهزترین بخش نوزادان استان، جراحی فک و صورت، دیالیز، گوش و حلق و بینی، جراحی زنان، زایشگاه، جراحی اطفال، ارولوژی، بخش های داخلی، چشم و سایر بخش ها، بزرگترین بیمارستان منطقه جنوب غرب کشور است که نه تنها به مردم عزیز استان خوزستان بلکه به بیماران سایر استان های همجوار نیز خدمات رسانی می کند.

وی افزود: این بیمارستان، از بیمارستان های بزرگ جنوب غرب کشور است که وضعیت پوشش خدمات درمانی این مرکز موجب شده با مراجعه بسیاری از بیماران مواجه شویم و این شرایط مسئولیت ما را سنگین تر می کند، لذا باید تمام توان خود را برای ارائه بهترین خدمات به بیماران به کار گیریم.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز ادامه داد: برای ارایه خدمات مناسب به بیماران ضرورت دارد فضای فیزیکی مرکز توسعه داده شود یا اقدامات بهسازی صورت بگیرد. همچنین لازم است نیروی انسانی کافی و توانمند را برای بهبود خدمات رسانی تامین و تجهیزات و ملزومات مناسب را نیز فراهم کنیم. البته مهم ترین اقدام برای ایجاد هماهنگی میان این سه مقوله اعمال یک مدیریت درست است تا بتوانیم سه اقدام قبلی را به نظم در آورده و به هدف نهایی خود که افزایش رضایت مندی بیماران از خدمات رسانی مناسب است، دست یابیم.

معصومی گفت: فضای فیزیکی این مرکز محدود است و بدلیل اینکه در مرکز شهر اهواز  واقع شده امکان توسعه فضا وجود ندارد. یکی از معضلات بزرگ مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) این است که امکان توسعه در محیط برای آن وجود ندارد، بنابراین نمی توان تخت های زیادی را اضافه کنیم. به همین دلیل در برخی بخش ها درصد اشغال تخت بالاست. اما تمام تلاش و توان کادر درمان در این مرکز استفاده از ظرفیت های موجود و بهره مندی از توان بالای علمی پزشکان در جهت خدمات رسانی مطلوب به بیماران است.

تخت های مصوب بیمارستان امام اهواز 690 تخت است، ولی اکنون نزدیک به 1000 تخت فعال وجود دارد

وی افزود: تخت های مصوب این مرکز 690 تخت است، ولی اکنون نزدیک به 1000 تخت فعال وجود دارد. این در حالی است که در برخی از بخش ها کمبود تخت وجود دارد. از آنجا که کمبود تخت و نبود فضای کافی مهم ترین عامل در نارضایتی بیماران است، تمام تلاش این است که با مدیریتی درست، کمبود فضا را جبران کنیم.

بسیاری از تجهیزات پزشکی مرکز به روز هستند

معصومی تصریح کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی و درمانی، برخورداری مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز از تجهیزات لازم در این حوزه نقطه قوت مرکز به شمار می رود به طوری که تقریبا همه تجهیزات رشته های تخصصی در این مرکز آموزشی درمانی به روز هستند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه امکان توسعه فضای موجود میسر نیست، با این حال سعی شده با انجام اقدامات لازم بهسازی فضاها در برخی از بخش صورت بگیرد. اقدامات بهسازی بخش داخلی به طور کامل انجام شده است. باید آنچه که به بهبود آرامش روانی بیماران، پزشکان و کارکنان کمک کند، در اجرای طرح هتلینگ و به طور کلی طرح تحول نظام سلامت مدنظر قرار بگیرد که امیدواریم با تامین اعتبار در ماه های آینده بهسازی و بازسازی دیگر بخش ها از سر گرفته شود.

تخت های مصوب بیمارستان امام اهواز 690 تخت است، ولی اکنون نزدیک به 1000 تخت فعال وجود دارد

باز آرایی فضاهای موجود، بهترین راه جبران کمبود فضا است

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: باز آرایی فضاهای موجود، بهترین راه جبران کمبود فضا است. در یک برنامه ریزی مدیریتی مناسب می توان این فضاها را به گونه ای باز آرایی کنیم که ارایه خدمات مطلوب تر و بهتر به بیماران محقق شود.

معصومی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان کرد: اجرای طرح هتلنیگ یکی از اهداف و برنامه های طرح تحول نظام سلامت است که برای اجرای این طرح تغییراتی در جهت فضای فیزیکی موجود، انجام شده تا فضای موجود به استانداردهای ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نزدیک شود. این استانداردها ابعاد مختلفی همچون فضا، نور، ایمنی، سهولت خدمات رسانی به بیمار و سایر موارد را در بردارد که ضرورت دارد با توجه به این استانداردها، فضای مناسب برای بیمار، همراهان و عملکرد بهتر پرسنل و کادر درمان ایجاد شود.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز همچنین در خصوص میزان سطح علمی و دانش کادر آموزشی این مرکز و نحوه نظارت بر کار درمان در یک سیستم آموزشی اظهار داشت: در یک سیستم آموزشی ضمن اینکه بالاترین فرد آموزش دهنده که خود عضو هئیت علمی دانشگاه است، به عنوان ناظر ایفای نقش می کند، تمام رده های ارشد کادر درمان نیز نقش نظارتی خود را در فرآیندهای تشخیصی و درمانی اعمال می کنند و به طور کلی در همه فرآیندهای تشخیص و درمان نظارت هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم توسط اعضای هیئت علمی انجام می شود.

معصومی گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از دانشگاه های مادر با یک سابقه طولانی در کشور است و تلاش همه همکاران ما این است که نیروهای متعهدی را تحویل جامعه درمان دهیم تا بتوانند با داشتن بهترین عملکرد، یک الگو در دانشگاه و استان و کشور باشند.
:
:
:
آخرین اخبار