تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۶۰۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:
ساخت خانه عالم در چذابه و شلمچه عملیاتی می‌شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از عملیاتی شدن احداث خانه عالم در نقطه مرزی چذابه و شلمچه در سال جاری خبر داد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از عملیاتی شدن احداث خانه عالم در نقطه مرزی چذابه و شلمچه در سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک در حاشیه جلسه ستاد اربعین خرمشهر از احداث خانه عالم و مسجد در دو نقطه مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسات پیشنهاد احداث خانه عالم و مسجد با توجه به تداوم مناسبت اربعین و تراکم بالای جمعیت در مرزها داده شد.

ساخت خانه عالم در چذابه و شلمچه عملیاتی می‌شود

حجت‌الاسلام بلک ادامه داد: با پیشنهاد احداث مسجد موافقت شد و پیش‌بینی می‌شود ساخت خانه عالم نیز در سال جاری عملیاتی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغ ستاد اربعین از به‌کارگیری ۴۰ روحانی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی در دو مرز شلمچه و چذابه در ایام اربعین امسال خبر داد و افزود: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با بعثه مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه از روحانیون برای محل‌های نزدیک استفاده خواهد شد.

وی در ادامه به تدوین ۲۰ سرفصل برای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اربعین امسال اشاره و بیان کرد: هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌ها برای اجرایی شدن این سرفصل انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به تهیه بسته‌های فرهنگی توسط بعثه مقام معظم رهبری و سازمان منطقه آزاد اروند اشاره کرد.

حجت‌الاسلام بلک، چاپ ادعیه، زیارت عاشورا، برشورهایی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی خوزستان، اقامه نمازهای جماعت به امامت روحانیون، تدوین تقویم مناسبتی برای به جا آوردن مناسک و راه‌اندازی منبر حسینیه در مرزها با حضور مداحان و سخنرانان برای ایجاد مقدمه زیارتی روحانی همراه با تعقل را از دیگر اقدامات فرهنگی در راستای تقویت بعد فرهنگی اربعین برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان تقدیر از ۹۰ هیئت خدمت رسان به زوار حسینی در اربعین سال گذشته را یادآور شد و خبر از حمایت از هیئت‌ها در سال جاری و بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی سایر شهرستان‌ها در سال‌های آتی داد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار