تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۱۰۶۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نشست سران عشایر بختیاری در چلو اندیکا برگزار شد
به منظور تعامل بیشتر معتمدان و سران عشایر با دستگاه های دولتی و دولتمردان، همایش سران و معتمدان بخش چلو شهرستان اندیکا برگزار شد
به منظور تعامل بیشتر معتمدان و سران عشایر با دستگاه های دولتی و دولتمردان، همایش سران و معتمدان بخش چلو شهرستان اندیکا برگزار شد.

عزت الله براتی بخشدار بخش چلو شهرستان اندیکا شامگاه سه شنبه در این همایش گفت: عشایربختیاری در دوران مشروطیت و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در دفاع از کشور ایفا کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همواره یار و یاور نظام بوده اند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیز عشایر بختیاری در سنگر اقتصاد و سنگر رزم کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند.

براتی تصریح کرد: بی شک عشایر بختیاری از وفاداران ترین اقشار نسبت به نظام و انقلاب اند و به فرموده امام (ره) عشایر ذخایر انقلاب هستند.

بخشدار چلو در ادامه سخنانش با بیان نقش مهم سران و معتمدان در جامعه عشایری گفت: مشارکت بیشتر سران عشایردر صحنه های اجتماعی وسیاسی بسیاری از توطیه های دشمنان نظام وانقلاب را نقش برآب می کند.

عبدالحسین مهمدی نماینده معتمدان و سران عشایر بخش چلو شهرستان اندیکا نیز در این همایش گفت: بخش چلو از نظر جاذبه های گردشگری و طبیعی، موقعیت منحصر به فردی دارد که انتظار می رود مسولان به این مهم توجه بیشتری داشته باشند تا شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال بیشتر در منطقه را شاهدباشیم.

مهمدی تصریح کرد: با وجود اینکه بیشتر منابع آبی ونفتی در مناطق بختیاری نشین قرار دارد، همچنان محرومیت هایی در این مناطق به چشم می خورد.

وی اجرای طرح های محرومیت زدایی بنیاد برکت در مناطق عشایری شهرستان را نشانه توجه خاص مقام معظم رهبری به عشایر و مناطق محروم دانست و گفت: این طرح ها تحول چشمگیری در مناطق عشایری ایجاد کرد.

شهرستان اندیکا بیشترین جمعیت عشایری استان خوزستان را در خود جای داده است، این شهرستان 26 هزار تن جمعیت عشایری است.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: اندیکا
:
:
:
آخرین اخبار