تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۰۶۱۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در راستای سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌‌ها؛
تشریح برنامه‌های فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان اهم برنامه‌های فرهنگی نهاد در سال جاری در راستای تحقق سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را تشریح کرد
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان اهم برنامه‌های فرهنگی نهاد در سال جاری در راستای تحقق سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطایی‌نسب با بیان نامگذاری امسال از سوی رییس دانشگاه فرهنگیان استان با عنوان "سال فرهنگی"، در خصوص برنامه‌های امسال به تدوین سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها در چهار سال پیش اشاره و اظهارکرد: به فرموده امام خمینی(ره) دانشگاه مرجع همه تحولات به‌ویژه تعیین سرنوشت کشور است و تقدیر و مقدرات کشور بستگی به دانشگاه‌ها دارد بنابراین لازم است همه محورهای فعالیتی دانشگاه‌ها در اسناد بالادستی تعریف شود.

وی بیان کرد: حاکمیت اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی در تمام دانشگاه‌ها، تقویت عقلانیت و خردورزی در میان دانشگاهیان در پرتو تعالیم اسلامی، توجه به قداست علم و فضای آموزش عالی و تلقی عبادت از تعلیم و تعلم و تکریم عالم و متعلم، اولویت‌دادن به تهذیب روحی روانی و همچنین تولید دانش و فرهنگ تمدنی با رویکرد اسلامی از جمله اصول و مبانی سند اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها است که باید در تدوین برنامه‌های فرهنگی موردتوجه قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان افزود: تعمیق و نهادینه‌سازی معارف و آموزه‌های اسلامی در دانشگاه‌ها، تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، گسترش تعامل حوزه و دانشگاه و تحقق سبک صحیح زندگی اسلامی از مهم‌ترین اهداف این سند است.

عطایی‌نسب با تشریح برنامه‌های امسال نهاد خاطرنشان کرد: کارگاه مهدویت با محوریت "عاشورا و مهدویت"، "زنان و مهدویت" و "تربیت و رسالت‌های نسل منتظر" به مدت 2 روز 20 و 21 آبان‌ماه در پردیس رسول‌ اکرم(ص) دانشگاه برگزار می‌شود؛ دومین نشست هم‌اندیشی اساتید با موضوع "چالش‌های فرهنگی فراروی دانشگاه فرهنگیان" نیز آذرماه برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری دومین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه در نیمسال دوم خبر داد و با اشاره به "طرح اندیشه مطهر" گفت: این طرح با همکاری بسیج دانشجویی و با هدف ترویج مطالعه کتب استاد شهید مطهری به شیوه‌های کلاس کتاب، مشاوره کتاب، مطالعه کتاب و جلسه کتاب اجرا خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خوزستان تصریح کرد: نشست ائمه جماعات پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان خوزستان یکی دیگر از برنامه‌های نهاد در سال جاری است؛ همچنین نیم‌سال جاری یک کارگاه آموزشی سیاسی با هدف تبیین حضور دانشجویان در صحنه سیاست و بصیرت افزایی برگزار خواهد شد.

عطایی‌نسب در خصوص اهم برنامه‌های اجرا شده از ابتدای سال تحصیلی تاکنون نیز گفت: کارگاه 2 روزه نشریات دانشجویی (آموزش تخصصی نشریات دانشجویی)، اولین نشست سالانه هیئت‌های مذهبی پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان در آستانه ماه محرم و برگزاری کارگاه یک روزه سبک زندگی از اهم برنامه‌های برگزار شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار