تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۱۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تاکنون 10 هزار نفر در طرح 550 هزار هکتاری مشغول بکار شده اند
سفر ریاست جمهور به خوزستان در سال 92 با توجه به حضور مردم و همچنین مصوب شدن اجرای طرح 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان یکی از شاخص ترین سفرهای ریاست جمهوری تاکنون بوده است
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت طرح 550 هزار هکتاری که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 75 به استان بوده است، گفت: تاکنون حدود 10هزار نفر در این طرح بکارگیری شده‌اند و بیش از 90 درصد این افراد بومی هستند.

عبدالحسن مقتدایی در جلسه‌ای که با موضوع روند برگزاری اولین همایش «بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح توسعه کشاورزی 550 هزار هکتاری» برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این همایش ملی که با حضور مسئولان، متخصصان، دانشگاهیان و کارشناسان سراسری و استانی در اهواز برگزار خواهد شد در تبیین افق کشاورزی استان در برنامه ششم توسعه بسیار راهگشا خواهد بود.

وی همچنین به جایگاه بخش کشاورزی در توسعه ملی اشاره کرد و نقش این همایش را در ارتقای سطح علمی دانشکده‌های کشاورزی استان مهم توصیف کرد.

استاندار خوزستان به عنوان رییس برگزاری همایش بر مستندسازی و جمع بندی مقالات و ارایه خروجی مناسب از این همایش تاکید کرد.

مقتدایی اظهار کرد: سفر ریاست جمهور به استان خوزستان در سال 92 با توجه به حضور مردم و همچنین مصوب شدن اجرای طرح 550 هزار هکتار از اراضی خوزستان یکی از شاخص ترین سفرهای ریاست جمهوری تاکنون بوده است.

تاکنون 10 هزار نفر در طرح 550 هزار هکتاری مشغول بکار شده اند

همچنین امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر این همایش گفت: با توجه به اهمیت و گستردگی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بررسی ابعاد مختلف این طرح مورد توجه قرار گرفته و در این همایش بررسی خواهد شد.

وی بیان کرد: این همایش تحت شش محور برگزار می‌شود که شامل منابع آب مورد نیاز، کشاورزی، مسائل زیست محیطی، مسائل اقتصادی، مسائل اجتماعی و فرهنگی، مسائل فنی و مهندسی طرح است.

حاجتی خاطرنشان کرد: استانداری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و موسسه جهاد نصر استان برگزارکنندگان این همایش هستند که این همایش به ریاست استاندار خواهد بود.

همچنین مهدی قمشی، مشاور استاندار و دبیر علمی این همایش اظهار کرد: تاکنون 265 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است و از 168 مقاله پدیرفته شده تعداد 64 مورد به صورت شفاهی و 104مورد نیز به صورت پوستر ارایه خواهند شد.

گفتنی است دبیر اجرایی همایش احمد مطیعی از موسسه جهاد نصر استان است و علاقه مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را در سایت www.nc550.ir دنبال کنند؛ این همایش 26 و 27 آبان ماه در تالار امام رضا (ع) اهواز برگزار خواهد شد.
:
:
:
آخرین اخبار