تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش‌وپرورش خوزستان:
آموزش‌وپرورش خوزستان جایگاه مطلوبی ندارد
متأسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلف آموزش‌وپرورش خوزستان از نظر کیفیت جایگاه خوبی در کشور نداشته است
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: متأسفانه در چند سال اخیر به دلایل مختلف آموزش‌وپرورش خوزستان از نظر کیفیت جایگاه خوبی در کشور نداشته است.

جمشید کمایی اظهار کرد: بر اساس آمارها در حال حاضر حدود ۴۳۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در مقطع متوسطه تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد و جایگاه مدارس نمونه دولتی خوزستان از مدارس استعدادهای درخشان نیز مطلوب‌تر است، افزود: در سطح استان، حدود ۶۰ آموزشگاه نمونه دولتی دوره اول و دوم متوسطه وجود دارد که از این تعداد سهم شهرستان دزفول چهار آموزشگاه نمونه دولتی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به کسب رتبه سوم کشوری دانش آموزان دوره اول متوسطه این استان در جشنواره خوارزمی، تصریح کرد: در دوره دوم متوسطه نیز در سال‌های گذشته موفق به کسب مقام‌هایی از جمله رتبه دوم المپیاد زیست‌شناسی شده‌ایم.

کمایی در خصوص جایگاه آموزش‌وپرورش خوزستان از نظر کیفیت آموزشی در کشور عنوان کرد: در چند سال اخیر عواملی از جمله کاهش طول زمان تحصیل به دلیل گرمای هوا، ریز گردها، مشکلات اقتصادی استان و نا به سامانی‌های مربوط به زمان جنگ تحمیلی موجب شده تا آموزش‌وپرورش خوزستان نتواند به جایگاه واقعی خود برسد و از نظر کیفیت آموزشی همیشه جزو استان‌های با رتبه پایین بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر آموزش‌وپرورش خوزستان همیشه رتبه‌های ۲۵ تا ۳۱ کشوری را داشته است، افزود: با توجه به اینکه استان خوزستان با برخورداری از ۷۴۰ هزار دانش‌آموز رتبه سوم کشوری از نظر جمعیت دانش‌آموزی را دارد همین حجم زیاد دانش‌آموز و کمبود شدید نیروی انسانی، فرسوده بودن و تخریب فضاهای آموزشی در استان نیز از دیگر دلایل جایگاه پایین آموزش‌وپرورش خوزستان است.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: مقایسه آموزش‌وپرورش‌ استان‌های مختلف کشور براساس شاخص‌هایی از جمله تعداد قبول‌شدگان در کنکور و میانگین نمرات دانش آموزان به ویژه مقطع دوره دوم متوسطه در امتحانات کشوری است، ضمن اینکه سال گذشته به دلیل برخورداری خوزستان از درصد بالای پذیرفته‌شدگان در کنکور ، رتبه استان از جایگاه سی‌ام به جایگاه ۲۷ تغییر پیدا کند.

کمایی به جلسه برگزار شده در شهریورماه سال جاری با حضور استاندار، فرمانداران، دهیاران، بخشداران و روسای شورای تمام شهرها و روستاهای استان در راستای تعامل تمام ارگان‌ها با آموزش‌وپرورش در استانداری خوزستان اشاره کرد و افزود: امیدوار هستیم با حمایت‌هایی که از سوی استانداری و ارگان‌ها صورت می‌گیرد در آینده نزدیک شاهد تغییر مثبت جایگاه نظام آموزشی استان باشیم.

وی همچنین مشارکت خانواده‌ها در مسائل مدارس را از نیازهای مهم آموزش‌وپرورش خوزستان برشمرد و عنوان کرد: خانواده دانش آموزان باید برای پیشبرد امور مدارس در طرح‌ها و برنامه‌های مدارس ورود کنند و نه تنها از نظر مالی بلکه در برنامه‌های مدارس نیز خود را شریک کنند تا نتیجه مثبت این تعاملات هم به فرزندان خودشان برسد و هم اینکه باعث رشد و شکوفایی نظام آموزشی استان و تربیت نسل متعهد و متخصص و تقدیم آن به جامعه باشند.

مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
خدا کریمه
:
:
:
آخرین اخبار