تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۶۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعضای شرکت سرمایه گذاری ژاپنی از منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر دیدن کردند
اعضای این هیات پنج نفره به همراه مدیر عامل شرکت کوباتای ژاپن، روز چهارشنبه وارد شهرستان بندر ماهشهر شدند
هیاتی متشکل از اعضای اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت کوباتای ژاپن با هدف توسعه سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی با ایران، روز چهارشنبه از زیرساخت های سرمایه گذاری منطقه ویژه پتروشیمی شهرستان بندر ماهشهر دیدن کرد.

اعضای این هیات پنج نفره به همراه مدیر عامل شرکت کوباتای ژاپن، روز چهارشنبه وارد شهرستان بندر ماهشهر شدند.

این هیات با هدف بررسی شرایط منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام به منظور انجام فعالیت های بازرگانی و تجاری، در بازدید از مجتمع های پتروشیمی مارون، امیرکبیر و مجتمع بندری امام خمینی(ره)، نشست مشترکی با حضور فرماندار ماهشهر، معاون مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جمعی از مسوولان محلی شهرستان برگزار کردند.

این هیات ژاپنی از برخی شرکت های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) دیدن کرده و با توانمندی های ایران و ظرفیت های سرمایه گذاری کشورمان و استان خوزستان در بخش انرژی و پتروشیمی آشناشدند.

منصور قمر فرماندار شهرستان بندر ماهشهر نیز در نشست با هیات سرمایه گذاری، گفت:امید می رود با توجه به وجود نگاه های اقتصادی و تجاری طرفین مذاکره کننده و ظرفیت های بالای این منطقه و اشتراک فراوان در بخش های مختلف اعم از پتروشیمی، بتوان بهترین شکل همکاری و تعامل را با هیات تجاری داشت.

وی گفت:صنایع پتروشیمی مستقر در این منطقه بیش از 70 درصد از سهم صادرات غیر نفتی استان خوزستان را دارا می باشد و ظرفیت بالایی برای توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور دارند.

قمر با بیان وجود 21 مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر، تصریح کرد: زمینه برای راه اندازی صنایع تکمیلی و پائین دستی این صنعت در شهرستان برای سرمایه گذاران ویتنامی مهیاست.

فرماندار ماهشهر با بیان وجود زیرساخت مناسب برای سرمایه گذاری، یادآور شد:می توان در زمینه گردشگری نیز فعالیت مشترک انجام داد.

بندر ماهشهر قطب اقتصادی پتروشیمی کشور در استان خوزستان و در فاصله 110 کیلومتری اهواز مرکز این استان قرار دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: بندر ماهشهر ، ماهشهر
:
:
:
آخرین اخبار