تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۶۳۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرمانداری ویژه آبادان تاکید کرد:
لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه منا
فاجعه منا هیچ‌گاه نباید فراموش شود زیرا که حریم امن الهی به‌دلیل بی‌تدبیری و بی کفایتی آل‌سعود بر هم زده شد و بیش از 7 هزار نفر در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای حادثه منا توسط بخش‌های فرهنگی تاکید کرد.

مسعود رئوفی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری «حاج‌حسین بغلانی» جان باخته آبادانی حادثه منا در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان اظهار کرد: فاجعه منا هیچ‌گاه نباید فراموش شود زیرا که حریم امن الهی به‌دلیل بی‌تدبیری و بی کفایتی آل‌سعود بر هم زده شد و بیش از 7 هزار نفر در این حادثه تلخ جان خود را از دست دادند.

وی با تاکید بر لزوم ساخت فیلم‌های متنوع و مستند واقعی از این حادثه ناگوار افزود: این‌کار سبب یادآوری آن حادثه ناگوار و پاسخ‌گویی به ذهن پرسش‌گر مردم به‌ویژه قشر جوان می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی اعم از فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، رسانه‌ها و غیره بایستی با خلق آثار به‌یادماندنی و نقل و انعکاس مسائل حادث شده در منا، از فراموشی این فاجعه تلخ در اذهان عمومی و در طول زمان جلوگیری کنند.

رئوفی تصریح کرد: همان‌طور که خون امام حسین(ع) و شهدای کربلا بنی امیه را از حکومت ساقط کرد، خون شهدای منا نیز حکومت آل‌سعود را به‌سمت سقوط خواهد کشاند.

به گفته وی از آنجایی‌که جان‌باختگان حادثه منا مشغول انجام مناسک حج این توفیق بزرگ الهی بودند از اهالی بهشت منسوب می‌شوند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته آیین تشییع و خاکسپاری پیکر «حاج حسین بغلانی» یکی از جان‌باختگان آبادانی حادثه منا روز یکشنبه هفته آینده برابر با 10 آبان از محل مصلی نماز جمعه آغاز و پس از طی مسیر خیابان یک احمد‌آباد و رسیدن به پارک معلم برای خاکسپاری به‌سمت قبرستان جرف منتقل می‌شود.

سهم آبادان از حادثه منا 6 جان‌باخته به نام‌های «عبدالستار شنیور نصاری»، «امین باوی»، «حسین بغلانی»، «محمد سعید سعیدی‌زاده»، «فواد مشعلی» و «حسین بیت غانم» بود که هنوز از سرنوشت فواد مشعلی و محمد سعید سعید‌زاده اطلاعی در دست نیست که احتمال می‌رود یا هنوز شناسایی نشده و یا مفقود هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار