تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۳۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیت الله موسوی جزایری:
سرنوشت سوریه باید به دست مردمش مشخص شود
آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر انتخاب سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور، حضور وزیر امور خارجه از کشورمان را در نشست مربوط به این کشور مؤثر ارزیابی کرد
آیت الله موسوی جزایری با تاکید بر انتخاب سرنوشت سوریه به دست مردم این کشور، حضور وزیر امور خارجه از کشورمان را در نشست مربوط به این کشور مؤثر ارزیابی کرد.

امام جمعه اهواز ظهر امروز در آیین خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز، به حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در وین و جلسه ای که با حضور وزرای امور خارجه آمریکا، اروپا و چندین کشور عربی برگزار می شود اشاره کرد و گفت: این اقدام وزیر امور خارجه ایران ادامه دهنده راه شهدایی همچون شهید ظهیری است که در راه دفاع از حریم حرم اهل بیت به شهادت رسیده اند.

سرنوشت سوریه باید به دست مردمش مشخص شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: خوشبختانه آقای ظریف در این راه مواضع شرافتمندانه ای اتخاذ کرده است که امیدواریم به موفقیت برسد.

امام جمعه اهواز همچنین تصریح کرد: سرنوشت سوریه باید به دست مردم این کشور مشخص شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت های هفته از جمله 8 آبان، روز پدافند غیر عامل اشاره کرد و بیان داشت: پدافند غیر عامل از عوامل مهم جهت تامین امنیت کشور از جنبه غیر نظامی بوده که خوشبختانه خوزستان نخستین استان کشور در این عرصه شناخته شده است.

آیت الله موسوی جزایری در ادامه مناسبت های این روز به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده اشاره کرد و ابراز داشت: این شهید، قهرمان و در تاریخ کشور الگو و اسوه است که هرگز نباید برای نسل جدید فراموش شود.

ستاد عالی حوزه علمیه خوزستان به سخن امام خمینی(ره) درباره این شهید مبنی بر "اینقدر به من رهبر نگویید، رهبر ما همان نوجوان سیزده ساله ای بود که نارنجک به خود بست و زیر تانک رفت" اظهار داشت: این نوجوان لذت شهادت را به هوس های دنیایی ترجیح داد و به وصال الهی دست یافت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه بابیان این که اینها قهرمانان ملی و بزرگان کشور هستند، گفت: باید از شهیدانی همچون حسین فهمیده و بهنام محمدی درس بگیرم و آنها را مقتدای خود بدانیم.

امام جمعه اهواز به 10 آبان، سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی تبریزی، نخستین شهید محراب اشاره و خاطر نشان کرد: این عالم بلندمرتبه از سوی منافقانی به شهادت رسید که دستشان به خون علمای بسیاری آلوده شده است.

وی به 13 آبان اشاره کرد و این روز را تداعی کننده سه واقعه مهم یعنی مبارزه با کاپیتولاسیون در سال 43 اعلام تحصن دانش آموزان در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 دانست و گفت: خوشبختانه  با درایت امام راحل و بیداری دانش آموزان توطئه های دشمنان نقش بر آب شد.
:
:
:
آخرین اخبار