تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۶۳۲۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در پی بارش اولین باران پاییزی نسبتا شدید در استان؛
مراجعه بیش از 8 هزار نفر به بیمارستان های خوزستان
مردم باید به گزارش‌های هواشناسی توجه ویژه داشته باشند و در صورت پیش‌بینی و اعلام وقوع بارندگی از سوی هواشناسی کمتر از خانه بیرون بیایند و در معرض هوا قرار نگیرند
خوزنیوز: دکتر علی خدادادی مديرعامل جمعيت هلال احمر خوزستان به همراه دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز جمعه در پی بارش اولین بارندگی نسبتأ شديد فصل پائیز و مراجعه تعدادی از شهروندان استان به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان های استان، از بخش های اورژانس حاد و داخلی بیمارستان های امام خمینی(ره)، گلستان و حضرت فاطمه زهرا(س) اهواز بازدید کردند.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر ایرج نظری در خصوص آخرین وضعیت مراجعه‌ بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: تا قبل از ظهر امروز بیش از هشت هزار نفر با مشکل تنفسی ناشی از بارش باران به بیمارستان‌های استان مراجعه كردند که از این تعداد 100 نفر به دلیل مشکل حاد تنفسی در بخش‌هاي عمومي بستری شدند و تعداد 9 نفر در بخش ICU، تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند.

مراجعه بیش از 8 هزار نفر به بیمارستان های خوزستان

نظری افزود: در ارتباط با بروز این پدیده در میان مردم اصطلاح غلط «باران اسیدی» رایج شده است در حالی که حداقل درباره بارندگی‌های امسال و سال قبل بر اساس اندازه‌گیری pH آب باران، اطمینان داریم که این باران‌ها اسیدی نیست.

وی یادآور شد: سال گذشته وقتی که برای علت‌یابی بروز این پدیده در استان بررسی هایی انجام شد به دلیل آن که متوجه شدند که برخی علائم باران اسیدی با بارش‌های صورت گرفته شبیه هستند، اصطلاح غلطی رایج شد که این باران‌ها اسیدی است.

نظری با بیان این‌که در حال حاضر سیستم بیمارستانی در استان به خاطر مراجعات زیاد تحت فشار است، اما به‌صورت کاملا مجهز وضعیت را کنترل کرده است، گفت: بیش از 90 درصد مراجعان به اورژانس‌ها به‌صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و تعداد کمی که نیاز به درمان‌های بیشتر داشتند نیز تحت درمان‌ قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز تصریح کرد: تاکنون موردی که ارتباط مرگ با حادثه تنفسی داشته باشد، گزارش نشده است. تقریبأ از تمام شهرهای استان به اورژانس‌ها مراجعه شده ولی شدت آن در شهرهای مختلف متفاوت بوده است.

وی با بیان این‌که مراجعه به اورژانس‌ها همچنان ادامه دارد ولی نسبت به شب گذشته بسیار کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراجعات وضعیت عادی به خود گرفته است و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه با بازدید از بیمارستان‌ها بر وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران و مراجعان نظارت مستقیم دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي اهواز درخصوص علت این پدیده با اذعان بر این‌که علت قطعی برای این موضوع نمی‌توان مطرح کرد، اظهارداشت: آنچه مسلم است، موادی در هوا وجود دارد که می‌توانند در هنگام بارندگی مجاری تنفسی را تحریک کنند و باعث اسپاسم و گرفتگی مجاری تنفسی شوند.

نظری با توصیه به مردم استان برای این‌که حین بارندگی کمتر از خانه خارج شوند و پنجره‌های خانه را ببندند، تأکید کرد که به‌خصوص افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای تنفسی، خانم‌های باردار، افراد سالمند و کودکان لازم است که کمتر در معرض هوای آزاد قرار بگیرند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

وی افزود: همچنین مردم باید به گزارش‌های هواشناسی توجه ویژه داشته باشند و در صورت پیش‌بینی و اعلام وقوع بارندگی از سوی هواشناسی کمتر از خانه بیرون بیایند و در معرض هوا قرار نگیرند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
1
6
ناله های بی پاسخ تا کی زجر عذاب مردم تا به کی خوزستانی بودن تاوان کدوم گناه تاوان هشت سال آوار خرابی تاوان فقر ...
مهدی اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
4
سلام دقیقا همزمان با باران بوی گازوئیل و گاز ترش به مشام می رسید.
تنها دلیلش وجود گازهای تصفیه شده و تصفیه نشده طرح های شرکت نفت در حاشیه اهواز است که با باران به زمین می رسد ولی متاسفانه هیچ مقام مسئولی جرات بیان ندارد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
4
این تازه آماربیمارستانهابود اماآیاازآمارمطبهاوکلینیکهای تخصصی اطلاع داریدمردباشیدوحقیقت رابه مردم بگید بگیدتاتهران نشین بیخیال به خودش بیادحداقل20هزارشهروندبه تنگی نفس مبتلاشدن چراحقیقت رانمیگویید
روژين
|
Finland
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
1
2
من نميفهمم چرا مدارس رو تعطيل نمي كنيد؟مدم بايد بميرن تايكي به فكرباشه؟فردا رو تعطيل كنيد امروز كه نكردين
ناشناس
|
Finland
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
1
8 هزار نفر خجالت داره یعنی اینقدر معذوریت دارید در دادن آمار حراقل یک سوم مردم درگیر بودن خود من و خیلی ها خود درمانی کردیم به واسطه تجربه ی سال قبل
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
0
عاقا چرا شلوغش میکنید مدیر جمعیت هلال احمر و معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اهواز گفتن که باران اسیدی نیست، فقط آلودست خوب نرید بیرون، وقتی بارون میاد نرید بیرون، وقتی خاک میشه نرید بیرون، وقتی هوا بوی لجن و فاضلاب گرفته نرید بیرون اصلا چرا میرین بیرون ؟؟؟ بشینید تو خونه اخبار نگاه کنید اینهمه منظره از شمال و ... میاین بیرون که چی؟؟
بارون هم که خدا رو شکر اسیدی نیست چون اگه اسیدی بود همون جور که فرمودند باید رنگ ماشین شما از بین میرفت احتمالا شایدم انتظار داشتن پوستتون بسوزه پس خدا رو شکر کنید فعلا اسیدی نیست ، البته بعدا اسیدی میشه از ما گفتن
:
:
:
آخرین اخبار