تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۰۶۳۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تردد زوار اربعین به عراق بدون ویزا امکان پذیر نیست
امکان سفر زایران به وسیله قطار از نقاط مختلف کشور تا مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده ضمن اینکه سه کشتی مسافری برای تردد زوار اربعین از بندر و دریانوردی خرمشهر تا بصره پیش بینی شده است
امام جمعه خرمشهر با تاکید بر ضرورت خدمات رسانی به زایران کربلا در اربعین حسینی گفت: تردد زوار اربعین از مرز شلمچه به عتبات عالیات عراق بدون ویزا امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام سیدنبی موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مسجد جامع خرمشهر با اشاره به سفر جمع کثیری از زوار کربلا از سراسر کشور از طریق مرز شلمچه در اربعین پارسال افزود: از آنجا که بسیاری از این زایران فاقد گذرنامه بودند با مشکلات عدیده ای مواجه شدند.

وی فراهم کردن امکانات رفاهی در مرز شلمچه برای سهولت تردد زایران را یادآور شد و گفت: در حال حاضر پایانه مرزی با هشت هزار متر مربع زیربنا با 40 گیت گذرنامه آماده پذیرایی از زوار اربعین است.

حجت الاسلام موسوی افزود: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند 40 گیت گذرنامه در مرز عراق نیز جهت تسهیل عبور زوار اربعین فراهم می شود.

خطیب جمعه خرمشهر با اشاره به موقعیت استان های معین در مسیر شلمچه گفت: در حال حاضر استان های اصفهان، فارس و خراسان در حال آماده سازی امکانات ویژه استراحت، سرویس بهداشتی، نمازخانه و ایستگاه صلواتی در چند نقطه مرز شلمچه می باشند ضمن اینکه موقعیت شهرهای امیدیه، ماهشهر، آبادان و خرمشهر نیز در مسیر شلمچه فعال شده است.

وی جداسازی مسیر تردد زوار و کامیون های حامل کالای صادراتی در نقطه صفر مرزی را یادآور شد و گفت: امسال برای عبور زوار مسیر جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

امام جمعه خرمشهر ایجاد پارکینگ در مسیر رفت و برگشت شلمچه را متذکر شد و گفت: ایجاد پارکینگ از میدان مقاومت تا مرز شلمچه در مسیرهای رفت و بازگشت فراهم شده است.

حجت الاسلام موسوی تردد زوار از مسیر ریلی تا نقطه مرزی شلمچه را از دیگر امکانات فراهم شده برای زوار اربعین عنوان کرد و گفت: امکان سفر زایران به وسیله قطار از نقاط مختلف کشور تا مرز شلمچه در ایام اربعین فراهم شده ضمن اینکه سه کشتی مسافری برای تردد زوار اربعین از بندر و دریانوردی خرمشهر تا بصره پیش بینی شده است.

امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به توجه مسوولان به نقاط حاشیه شهر تاکید کرد و گفت: با توجه به بارندگی اخیر و سرریز شدن فاضلاب ها در برخی از نقاط حاشیه شهر انتظار می رود مشکل فاضلاب این نقاط هر چه سریعتر برطرف شود.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار