تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۳۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره بهزیستی هندیجان خبر داد:
آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در هندیجان
با توجه به اینکه برخی از بیماری‌های چشمی در کودکی قابل درمان بوده، سازمان بهزیستی کشور چندین سال است که طرح پیشگیری از تنبلی چشم را به‌صورت رایگان در سراسر کشور اجرا می‌کند
رئیس اداره بهزیستی هندیجان از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در این شهرستان خبر داد.

ماشاالله مکتوفی امروز اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماری‌های چشمی در کودکی قابل درمان بوده، سازمان بهزیستی کشور چندین سال است که طرح پیشگیری از تنبلی چشم را به‌صورت رایگان در سراسر کشور اجرا می‌کند.

وی اضافه کرد: این طرح هر ساله از اول آبان ماه تا پایان آذر ماه در همه مهدهای کودک شهری و مدارس دارای پیش‌دبستانی و خانه‌های بهداشت روستایی برگزار می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان با بیان اینکه گروه کودکان هدف در این طرح کودکان سه تا 6 سال هستند، گفت: این طرح هم‌اکنون در 6 مهدکودک شهری، 11 مدرسه دارای پیش‌دبستانی، هشت مهدکودک روستایی و 14 خانه بهداشت روستایی در حال اجراست.

مکتوفی افزود: تمام مهدهای کودک سطح شهرستان آمادگی دارند تا کودکان مورد هدف طرح را حتی در صورت عضو نبودن در مهد مورد بینایی‌سنجی قرار دهند.

وی ادامه داد: همه والدین کودکان با کودک و شناسنامه به مهدها مراجعه کرده تا به‌وسیله مربی مهد، مورد معاینه قرار گیرد.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان، هدف از اجرای این طرح را شناسایی و غربالگری بینایی کودکان عنوان کرد و گفت: اگر تنبلی چشم در سنین زیر پنج سال تشخیص داده شود، قابل درمان است.

مکتوفی در پایان بیان کرد: اداره بهزیستی هندیجان برای رفاه حال والدین کودکان در چم خلف عیسی آمادگی دارد تا مجوز تأسیس  مهدکودک را به یک خانم واجد شرایط و دارای مدرک لیسانس روانشناسی واگذار کند.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هندیجان ، تنبلی چشم
:
:
:
آخرین اخبار