تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۰۶۴۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هیچ باران اسیدی در کار نبوده است
با توجه به نصب دستگاه سنجش میزان بارش باران اسیدی در ایستگاه‌های هواشناسی استان مشخص شد که نخستین بارش‌های پائیزی اخیر اسیدی نبوده است
مدیرکل محیط زیست خوزستان با تاکید بر اینکه بارش‌های اخیر استان اسیدی نبوده است، گفت: تمرکزمان بر روی آلودگی گیاهی و تحقیق در این زمینه است.

احمدرضا لاهیجان‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نصب دستگاه سنجش میزان بارش باران اسیدی در ایستگاه‌های هواشناسی استان مشخص شد که نخستین بارش‌های پائیزی اخیر اسیدی نبوده و ارتباط مستقیمی با صنایع آلاینده نداشته است.

وی افزود: در همین ارتباط تحقیقات خود را بر روی گیاهان موجود در منطقه متمرکز کرده و با توجه به اینکه زمان گل‌دهی و گرده افشانی نوع خاصی گیاه در آبان ماه است باید با انجام کارهای تحقیقاتی این موضوع با اطمینان و به صورت رسمی اعلام شود.

*تلاش برای تهیه دستگاه اندازه‌گیری میزان اسپور گیاهی

مدیرکل محیط زیست خوزستان اضافه کرد: کشت و گرده افشانی این گونه گیاهی خاص در سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده و نیاز است در این زمینه با استفاده از دستگاه اندازه گیری میزان اسپور گیاهی، تحقیقات پیش‌روی را تکمیل کنیم.

لاهیجان‌زاده ادامه داد: این دستگاه در انگلستان ساخته شده و سال گذشته به دلیل مسائل انتقال ارز و تحریم‌ها امکان تهیه آن وجود نداشت اما امسال در تلاش برای خرید آن هستیم.

وی بیان کرد: تاکنون با توجه به وجود صنایع و شرکت‌های نفتی مختلف در سطح استان، بحث گرده افشانی‌ها جزو ضعیف‌ترین موارد پیگیری بوده اما امروز با جدیت، تحقیق بر روی این موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه فعلا نامی این گیاه به دلیل عدم اطمینان از آلودگی‌اش نخواهیم برد، افزود: اگر این موضوع اثبات شد می‌توان با هرس به موقع گیاه، جلوی انتشار آلودگی را گرفت.

دو سالی می‌شود که همزمان با نخستین بارش‌ها در این استان خوزستان، مشکل تنگی نفس افراد زیادی را روانه مراکز درمانی می‌کند.

در کنار گرد و غبار چند‌ ساله خوزستان، ریزش باران‌های اسیدی باعث شده که در فصول سرد سال و روزهای بارندگی، مردم شهرهای صنعتی این استان به‌جای خوشحالی از بارش رحمت الهی، از ترس آن نتوانند راهی خیابان‌ها شوند.

امسال نیز به‌مانند سال گذشته بارش باران‌های اسیدی در شهرهای مختلف استان افراد زیادی را راهی بیمارستان‌ها کرد.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
0
آقایان چرا فرافکنی میکنید
اگر اولین باران در اهواز اسیدی نبوده چطور طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی اهواز و متعاقباً اعلام سایت خوزنیوز بیش از سه هزار و چهارصد نفر با بروز مشکلات تنفسی و ...... به بیمارستانها مراجعه نمودند و متاسفانه یک نفر نیز فوت کرده
لطفاً واقعیات را بپذیریم و با مردم روراست باشیم
:
:
:
آخرین اخبار