تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۴۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنجال بر سر بهسازی محور هفت‌تپه به چغازنبیل
چغازنبیل در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان جای‌ گرفته‌ است، این سازه در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش واقع شده است
 چغازنبیل در جنوب غربی ایران و در استان خوزستان جای‌ گرفته‌ است، این سازه در 35 کیلومتری جنوب شرقی شهر باستانی شوش واقع شده است.

مسیر دستیابی به چغازنبیل از طریق جاده اهواز به شوش است اما مکان آن دقیقاً بین شوشتر و شوش و جنوب شهر دزفول در کناره رود دز قرار دارد، مکان جغرافیایی زیگورات (معبد هرمی شکل چند طبقه) چغازنبیل در 45 کیلومتری جنوب شهر شوش در نزدیکی منطقه باستانی هفت تپه (در محور اصلی شوش به اهواز) است.

محور هفت‌تپه به چغازنبیل از مسیرهای ارتباطی بسیار با قدمت استان خوزستان این روزها شهروندان و گردشگران گذر از این مسیر را با خطرات جدی جاده‌ای مواجه کرده که البته چون بسیاری از مسیرهای ارتباطی سطح استان به دست فراموشی سپرده شده است.

فارس از جنجال مسئولان اداره راه و شهرسازی شوش و شرکت طرح نیشکر بر سر بهسازی محور «هفت‌تپه به چغازنبیل» گزارش می‌دهد.

*بهسازی محور هفت‌تپه به چغازنبیل با اداره راه و شهرسازی شوش نیست!

احمد ناصر امروز در ارتباط با فرسودگی آسفالت محور هفت تپه ـ چغازنبیل اظهار کرد: محور مذکور جزو جاده‌های اختصاصی است و با توجه به اینکه متولی آن شرکت «کشت و صنعت نیشکر هفت تپه» بوده، لذا عملیات بهسازی، نگهداری و لکه‌گیری آن نیز با متولی مربوطه است.

وی اضافه کرد: اما مردم منطقه مجبور هستند از این جاده فرسوده عبور کرده و خطرهای احتمالی را به جان بخرند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شوش تصریح کرد: این محور که پل ارتباطی شهرستان شوش و دزفول به شرکت‌های طرح نیشکر هفت تپه، کاغذ پارس، حریر، و آثار باستانی معبد چغازنبیل و ده‌ها روستا به‌شمار می‌رود، به علت فرسودگی و عدم بهسازی، حوادث جاده‌ای زیادی را برای مسافران رقم زده است.

جنجال بر سر بهسازی محور هفت‌تپه به چغازنبیل

*شرکت طرح نیشکر بهانه خوبی را دست اداره راه داده است!


یکی از اهالی این منطقه با ابراز گلایه از شرایط موجود در این مسیر اظهار کرد: به علت کم‌عرضی جاده و عدم نصب علائم راهنمایی و رانندگی و البته عدم ورود اداره راه و شهرسازی شوش به بخش انتهایی این مسیر و بهسازی آن، روزانه شاهد تصادف و حوادث در این جاده هستیم.

علی سواری ادامه داد: قرار داشتن مسیر انتهایی جاده در زمین‌های شرکت طرح نیشکر، بهانه خوبی را دست اداره راه و ترابری شوش داده است که نسبت به تعمیر آن کوتاهی کند.

دیگر ساکن این منطقه تصریح کرد: این اداره با علم به اینکه جاده پیش از واگذاری به شرکت محل تردد مردم بوده است، از این امر سر باز می‌زند.

در هفته گذشته یک جوان موتور سوار که در این جاده تردد داشت، دچار حادثه شد و بعد از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد و از این قبیل حوادث همچنان در کمین مسافران این جاده است.

چه خوب است همین امروز مسئولان دست به کار شوند تا پیش از آنکه خانواده‌ای دیگر عزادار عزیز از دست رفته دیگری شود، اقدامی سنجیده صورت گیرد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: هفت تپه ، چغازنبیل
:
:
:
آخرین اخبار