تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۴۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اینجا باغملک؛ محروم از فناوری
شهرستان باغملک در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت و مردم را کلافه کرده است
شهرستان باغملک در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت و مردم را کلافه کرده است.

امروزه نقش اینترنت در زندگی اجتماعی و در عرصه های علمی و فنی، انکارناپذیر بوده و در برنامه ریزی های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد.

با پیشرفت علوم مختلف به ویژه در بخش فناوری اطلاعات، اینترنت جزء جدانشدنی و لاینفک زندگی کنونی انسان ها تبدیل شده است چرا که زندگی کاری و روزمره شهروندان ارتباط بسیار زیادی با اینترنت پیدا کرده است.

اینترنت دارای کاربردهای زیادی است که کاربران بدون صرف هزینه و اتلاف وقت به دنیایی از اطلاعات دسترسی پیدا می کنند.

باتوجه به گستردگی کاربرد اینترنت در زندگی، سرعت اینترنت از ضروریات توسعه جامعه در همه بخش های خدماتی و عمومی است و باید تلاش شود تا ضمن فراهم کردن زیرساخت های مناسب برای توسعه، ابزار فناوری امکان استفاده از آن برای تمامی افراد و در تمامی نقاط کشور حتی در مناطق محروم و دور افتاده فراهم شود.

امروزه که باید روز به روز شاهد افزایش سرعت اینترنت باشیم اما شهرستان باغملک در روزهای اخیر شاهد کاهش شدید سرعت اینترنت در ساعات مختلف شبانه روز بوده و این موضوع اکثر کاربران اینترنت و مردم را کلافه کرده است.

این وضعیت همراه با قطعی و وصلی های گاه و بی گاه اینترنت در طول سال و یا سرعت لاک پشتی آن در مواقعی از روز موجب نارضایتی کاربران و استفاده کنند گان از خدمات اینترنتی شده است به طوری که باید گفت باغملک در فناوری هم محروم است.

متاسفانه بحث کندی و اختلال در اینترنت خصوصاً در شهرستان محروم باغملک، به امری عادی تبدیل شده است و به دلیل عدم رسیدگی به مشکلات کاربران اینترنتی، همیشه سر کاربران بی کلاه می ماند؟

به طور کلی کاربران اینترنت در شهرستان باغملک، به دو گروه ADSLو دستگاه های همراه تقسیم می شوند که هر دو گروه سرعت اینترنت مورد استفاده خود را کاملاً نامطلوب می دانند و هیچ یک از این دو گروه از خدمات ارائه شده توسط سرویس دهنده های خود رضایت ندارند.

کاربران ADSLکه با وعده ی اینترنت پرسرعت وارد دنیای اینترنت می شوند، پس از گذشت مدتی که از سرویس های خود استفاده کردند، با نقص هایی روبه رو می شوند.

کاربران دستگاه های همراه در باغملک نیز همچنان دل به وعده نسل سوم اینترنت تلفن همراه (3G) مسئولان مخابراتی شهر خوش کرده اند؛ وعده ای که در ابتدا قرار بود تیرماه و بعد اواخر شهریورماه سال جاری در باغملک جامه عمل بپوشد ولی هنوز در حد همان وعده باقی مانده است.

البته 3G در باغملک بر روی اپراتور رایتل راه اندازی شد که به گفته کاربران در بعضی مواقع از کیفیت قابل توجه ای برخوردار نیست.

بر همین اساس سرعت پائین و حلزونی اینترنت در این شهرستان این روزها باعث شده تا بسیاری از کاربران در استفاده از این فناوری مشکل داشته باشند و نتوانند آنگونه که باید از آن استفاده کنند.

لذا با توجه به آمار رو به گسترش شمار کاربران اینترنتی در شهرستان که بیانگر اهمیت و توجه اقشار مختلف مردم به این وسیله ارتباطی است لازم و البته ضروری ست که مسئولان ذیربط با درک اهمیت این موضوع؛ زیرساخت های لازم را برای دسترسی آسان و پرکیفیت کابران فراهم کنند.

از همین رو امیدواریم شرکت مخابرات این مشکل را هرچه سریعتر حل کند و خدمت رسانی را در شبکه اینترنت ارتقاء بخشیده و به فکر آسایش و راحتی در امورات مردم جامعه خود باشند.

مرجع / باغملک نیوز
برچسب ها: باغملک
:
:
:
آخرین اخبار