تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۶۴۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تشریح کرد:
آخرین وضعیت بیماران تنفسی در پی بارندگی‌های خوزستان
باران اسیدی واژه مناسبی برای این پدیده نیست اما تشخیص اسیدی بودن یا نبودن آن و بررسی ویژگی‌های آن به سازمان محیط زیست مربوط است
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مراجعه بیش از 11 هزار بیمار تنفسی ناشی از بارندگی به بیمارستان‌های خوزستان، گفت: هیچ بیمار تنفسی بر اثر باران در خوزستان فوت نکرده است.

دکتر اسماعیل ایدنی به وقوع پدیده بیماری تنگی نفس ناشی از بارش باران در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 92 و در فاصله زمانی 20 روزه، این پدیده روی داد که در آن سال بیش از 23 هزار بیمار ناشی از این پدیده، به بیمارستان‌های استان و شهر اهواز مراجعه کردند. در سال 93 نیز با این بیماری روبه‌رو برویم.

وی با اشاره به نخستین بارندگی در سال جاری از ساعت 22 چهارشنبه شب هفته گذشته در استان خوزستان افزود: از این ساعت، با افزایش حجم مراجعین به اورژانس‌های بیمارستان استان به ویژه شهر اهواز روبه‌رو بودیم که عمده علائم این بیماران، تنگی نفس، سرفه و خس‌خس سینه بود.

آخرین وضعیت بیماران تنفسی در پی بارندگی‌های خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش مراجعات بیماران تنفسی ناشی از باران با توجه به حجم بارش باران به بیمارستان‌ها در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و گفت: تا ساعت 8 صبح روز شنبه 9 آبان ماه، تعداد 11 هزار و 469 نفر از بیماران بر اثر این پدیده به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: از 11 هزار و 469 بیمار مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های استان، 192 نفر بستری و از این میان، 15 نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و تعداد 11 هزار و 317 نفر از بیماران با درمان های سرپایی در حدود 2 تا 3 ساعت مداوا شدند.

ایدنی ادامه داد: با توجه به سابقه این پدیده از سال 92، از همان سال تحقیقات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی به منظور آمادگی در برابر حملات حاد تنگی نفس برای سال‌های بعد صورت گرفت. بنابراین از نظر ذخیره دارویی و همچنین دستگاه‌های کمک تنفسی مانند نبولایزر و ونتیلاتور اقدامات لازم انجام شد و سازمان هواشناسی نیز در خصوص این پدیده به طور کامل با ما هماهنگ بوده و هست.

وی از پیش‌بینی‌های مناسب دارو به منظور مواجهه با این پدیده ابراز رضایت کرد و از آمادگی کادر بهداشتی درمانی دانشگاه جندی شاپور در بخش‌های پرسنل درمانی، پشتیبانی و فوریت‌های پزشکی از اول پاییز هر سال به منظور مواجهه با پدیده تنگی نفس ناشی از باران خبر داد.

آخرین وضعیت بیماران تنفسی در پی بارندگی‌های خوزستان

ایدنی تاکید کرد: تا ساعت 20 شب گذشته، هیچ مورد فوتی ناشی از بارش‌ها در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور مشاهده و گزارش نشده است.

وی ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر مرگ 2 نفر از بیماران تنگی نفس ناشی از باران در شهر اهواز را رد کرد و گفت: ممکن است یک بیمار ناراحتی قلبی در منزل خود فوت کرده باشد و وی را به بیمارستان منتقل کرده باشند که با بروز این پدیده همزمان شده بوده اما تا کنون هیچ موردی از مرگ بیماران تنفسی ناشی از باران در بیمارستان‌های تحت نظر این دانشگاه گزارش و ثبت نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در همان سال 92، یک تیم از گروه‌های داخلی و طب اورژانس در دانشگاه تشکیل شد و یک پروتکل درمانی به منظور درمان مناسب این بیماران طراحی شد چرا که در سال 92، بعضا مشاهده می‌شد که برخی بیماران برای بار دوم و سوم نیز به اورژانس‌ها مراجعه داشتند و دلیل این مراجعات شاید به این دلیل بود که در اولین مراجعه، درمان‌های لازم و مناسب به منظور پیشگیری از بیماری ارائه نمی‌شد.

ایدنی همچنین در خصوص اسیدی بودن بارش باران در استان خوزستان عنوان کرد: باران اسیدی واژه مناسبی برای این پدیده نیست اما تشخیص اسیدی بودن یا نبودن آن و بررسی ویژگی‌های آن به سازمان محیط زیست مربوط است.

وی گفت: آثار باران اسیدی تنها منحصر به مشکلات تنفسی نمی‌شود و معمولا عوارض چشمی و پوستی موجب مراجعه به اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها است ضمن این‌که علاوه بر انسان، ممکن است طبعیت، پرندگان، حیوانات و حتی رنگ خودروها نیز آسیب ببینند که خوشبختانه چنین مواردی مشاهده نشده و بر مبنای شواهد، به نظر نمی‌رسد که این باران، اسیدی بوده باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
4
ده سال برای معضل گرد و خاکهای کشنده مردم را بازی دادند،حالا هم نوبت این بارانهای الوده است تا هر کسی از مسئولیتش شانه خالی کند!
با یک بارش باران همه شهر به هم میریزه؛فاضلابها بالا میزنه و الودگی و بوی زننده همه جا را پر میکنه و همه خانواده ها به نوعی درگیر میشوند و زندگی مردم واقعا سخت تر میشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
1
حالا کافی بود این اتفاق تو یه روستای دور افتاده یه کشور دیگه اتفاق می افتاد تیتر اول کل خبرهای ایران تا یه ماه میشد حتی یه کلمه هم درباره این اتفاق تاسف بارنمیگن ده هزارنفر راهی بیمارستان شدن صداش رو اصلا درنیاوردن خفقان تا چه حد واقعا جای تاسف داره ...
:
:
:
آخرین اخبار