تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۶۴۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ویژه خرمشهر:
مرز شلمچه از 20 آبان‌ آماده خدمت‌رسانی به زوار است
تمام دستگاه‌های مستقر در مرز شلمچه آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند
فرماندار ویژه خرمشهر از آغاز خدمات‌رسانی در مرز شلمچه به زوار اربعین از 20 آبان‌ماه جاری خبر داد.

ولی‌اله حیاتی عصر امروز در جلسه استانی ستاد اربعین در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) با بیان اینکه کارهای باقی مانده برای مهیا‌سازی امکانات جهت ارائه خدمات به زوار حسینی در مرز شلمچه تا پیش از فرا رسیدن اربعین به اتمام می‌رسد، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های مستقر در مرز شلمچه آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی با تاکید بر لزوم سرعت‌بخشی در آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای تردد سهل و آسان زائران اربعین در مرز شلمچه افزود: طبق آمار موجود، در سال گذشته از 11 روز پیش از آغاز مراسم اربعین به طور روزانه 60 هزار نفر از مرز شلمچه تردد داشته که این مسئله لزوم سرعت‌بخشی به فعالیت‌های مرتبط با مهیا‌سازی امکانات را (حداقل 20 روز پیش از اربعین) دو چندان می‌کند.

فرماندار ویژه خرمشهر اضافه کرد: از آنجایی که اربعین امسال برابر با 11 آذرماه خواهد بود لذا باید حداکثر تا بیستم آبان ماه امکانات برای پذیرایی و استقبال از زائران امام حسین (ع) مهیا شوند.

حیاتی با تاکید بر ضرورت اهتمام روسای کمیته‌های مختلف در جهت حرکت در اساس جدول زمان‌بندی و استقرار در موقعیت‌های پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان حج و زیارت باید موضوع فراهم‌سازی زیرساخت‌های استقرار 20 گیت گذرنامه در عراق باید تا پایان هفته جاری انجام شود.

معاون استاندار خوزستان همچنین استقرار چادرهای هلال احمر برای اسکان زائران و احداث درمانگاه از سوی کمیته بهداشت و درمان را خواستار شد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها برای تکمیل پایانه مسافری مرز شلمچه، در دست انجام است، بر مسقف شدن این پایانه و استقرار دایره گذرنامه در این محل تا پایان هفته جاری تاکید کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار