تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۶۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار دزفول:
سرانه فضای سبز دزفول بالاتر از استاندارد کشوری است
شهردار دزفول گفت: سرانه فضای سبز دزفول حدود پنج‌متر بیشتر از سرانه استاندارد فضای سبز کشور است
شهردار دزفول گفت: سرانه فضای سبز دزفول حدود پنج‌متر بیشتر از سرانه استاندارد فضای سبز کشور است.

محمدرضا کرمی نژاد با بیان اینکه در کشور سرانه استاندارد فضای سبز ۱۵ متر است، اظهار کرد: در حالی که سرانه فضای سبز دزفول بیش از ۱۹ متر است و اگر باغ و زمین‌های زراعی حاشیه شهر را نیز به این میزان اضافه کنیم سرانه دزفول به ۲۵ متر هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دزفول در مهرماه امسال پنج هزار و ۵۰۰ اصله نهال کاشته است، افزود: مقرر شده امسال یک‌صد هزار اصله نهال در مناطق مختلف شهر کاشته شود، ضمن اینکه در سال گذشته نیز بیش از ۸۵ هزار نهال کاشته شد.

شهردار دزفول در پاسخ به انتقادات برخی مبنی بر قطع غیرکارشناسی درختان شهر توسط شهرداری، عنوان کرد: شهرداری دزفول به‌شدت به فضای سبز و کاشت درخت توجه دارد. ما در شهرسازی ملزم هستیم برای انجام برخی پروژه‌ها درختانی را که در مسیر پروژه هستند قطع کنیم در حالی که پس از قطع هر درخت، صدها نهال دیگر کاشته می‌شود بنابراین این موضوع نباید باعث این اعتراض‌های غیرمنطقی شود.

کرمی نژاد افزود: به‌عنوان مثال سال گذشته در مسیر جاده بن جعفر بیش از ۲۶ فوتی در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم بنابراین در پروژه تعریض این جاده چند درخت را قطع کردیم چرا که جان مردم بسیار مهم‌تر از نگه‌داشتن چند درخت است.

وی با بیان اینکه درختان قطع شده توسط شهرداری در مقابل درختان کاشته شده بسیار محدود هستند، گفت: شهرداری دزفول تلاش می‌کند با ادامه روند گسترش فضای سبز همچنان از نظر سرانه در کشور رتبه اول را داشته باشد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار