تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۰۶۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حج و زیارت خوزستان:
آب چذابه برای زائران اربعین غیر قابل شرب است
جهت ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، تمامی دستگاه ها و کمیته های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام داده اند
مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: جهت ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، تمامی دستگاه ها و کمیته های اجرایی وظایف خود را به خوبی انجام داده اند.

ناصر حویزاوی در جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی که امروز (11 آبان ماه) در چذابه برگزار شد، عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران و جلوگیری از تجمع جمعیت در پایانه ها، حرکت زائران از 2 کیلومتر مانده به پایانه انجام خواهد شد.

وی افزود: پارک 10 هزار خودرو در این ایام پیش بینی شده است که برای 5500 خودور که قرار است در این منطقه استقرار داشته باشند، دچار مشکل هستیم و باید برای آن تمهیداتی انجام بگیرد.

حویزاوی تصریح کرد: برای شرایط عادی، اسکان یک هزار زائر در پایانه چذابه پیش بینی شده است. همچنین پیش بینی اسکان 8 هزار نفر در شرایط غیرعادی نیز انجام شده است.

وی گفت: منطقه از داشتن واحد استقرار خدمات موتوری محروم است و اگر توقفی در مسیر زائران پیش بیاید امکان حل آن به سرعت ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به شوری آب چذابه عنوان کرد: EC آب این منطقه بالای 8 هزار است که آب این منطقه را غیرقابل شرب می کند و باید برای مساله آب شرب و پخت و پز زائران نیز تمهیداتی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست، جاسم مجیدی پور فرماندار دشت آزادگان، عنوان کرد: منطقه چذابه از سه سال پیش در ارتباط با تردد زوار قرار گرفته و مورد توجه است.

وی با اشاره به مشکلات این شهرستان در خصوص ترافیک و جمعیت خودروهای سواری که قرار است وارد شهرستان شوند، گفت: در حال آماده سازی 2 پارکینگ برای زائران هستیم تا تردد در مرز چذابه به خوبی انجام شود.

مجیدی پور تصریح کرد: با برنامه ریزی و پشتیبانی مطلوب دستگاه های اجرایی امیدواریم بتوانیم مشکلات در تردد را تا حد امکان حل کنیم.

در انتهای این نشست سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، عنوان کرد: همه ما در تلاش هستیم تا زائران ایرانی در ایام اربعین به بهترین شکل وارد خاک عراق شوند.

وی گفت: با توجه به وقوع سیل در ایلام، جمعیتی از این استان وارد خوزستان خواهد شد و این جمعیت موجب افزایش تعداد زائرانی می شود که از خوزستان اقدام به سفر می کنند و امیدواریم با یک مدیریت واحد بتوانیم این مساله را به خوبی کنترل و به بهترین شکل انجام دهیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار