تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور؛
رونمایی از 2 خودروی آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر
از دو خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد
از دو خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

شامگاه دوشنبه با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از دو خودروی آتش‌نشانی فرودگاه این شهرستان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از الزامات فرودگاه‌ها برابر قوانین و مقررات بین‌المللی هوانوردی ایکائو، ایمنی فرودگاه‌هاست که فرودگاه شهرستان بندر ماهشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عبدالرضا غلامی افزود: خودروهای آتش‌نشانی که فرودگاه ماهشهر مستقر بودند قدیمی بوده و آن فناوری و تکنولوژی که اخیراً در ماشین‌های آتش‌نشانی فرودگاه‌ها به کار گرفته می‌شود را دارا نبودند.

وی تصریح کرد: از این رو با دستور مساعد و ویژه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی با آخرین متدها و فناوری روز دنیا، برای کنترل حوادث فرودگاهی از جمله اطفای حریق، توسط یک شرکت داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ادامه داد: ساخت این دو خودرو حدود 10 ماه به طول انجامید و نزدیک به 34 میلیارد ریال نیز هزینه ساخت آنها شد.

غلامی یادآور شد: این خودروها از لحاظ فنی امکان حمل 11 هزار و 500 لیتر آب، یک‌هزار و 500 لیتر فوم و 250 کیلوگرم پودر را داشته که برای اطفای حریق در مراکز فرودگاهی و ویژه پروازها و هواپیماها استفاده می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار