تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختلال در خدمات‌دهی بانک ملی و صادرات
روزنامه شرق نوشت:

آنانی که یکی از بانک‌های ملی و صادرات را به عنوان تنها بانک مورد اعتماد خود برگزیده‌اند، این روزها دچار اتلاف وقت شده‌اند. تقریباً یک هفته است که مشتریان این بانک‌ها دچار سردرگمی شده‌اند و نمی‌دانند چگونه امور بانکی خود را از طریق این دو بانک انجام دهند. 

بانک‌های ملی و صادرات که همزمان گرفتار اختلال شده‌اند، همان بانک‌هایی هستند که تقریباً یک ماه پیش نام‌شان با اختلاس سه هزار میلیاردتومانی گره خورد و حتی این بانک‌ها تاوان سنگینی نیز پرداختند. 

مدیرعامل بانک ملی که متواری شد و در نتیجه نامه استعفای او بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و دیگری که مدیرعامل بانک صادرات بود، برکنار شد. 

حالا این دو بانک گرفتار اختلاس، همزمان گرفتار معضلی شده‌اند که امکان هرگونه خدمات‌دهی به مشتریان را مختل کرده و موجب نارضایتی افراد شده‌اند. 

البته هر کسی که در این روزها فرصت یافت به عنوان سخنگو توضیحاتی را ارایه دهد، ارتباط این اختلالات با اختلاس ۱۳رقمی را تکذیب کرد و منکر هرگونه ارتباط بین این دو مورد شد. با این حال بسیاری هستند که همزمانی اختلال در این دو بانک را بی‌ارتباط با اختلاس نمی‌دانند و می‌گویند، بانک‌های ملی و صادرات این روزها گرفتار شدیدترین فشارها از جانب سازمان‌های بازرسی و نظارتی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی هستند و به همین دلیل غربالگری را در صدر امور خود قرار داده‌اند. 

بانک ملی که به عنوان بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام شهره است، این روزها با اختلال در سیستم انفورماتیک خود روبه‌روست. از این‌رو هرگونه نقل و انتقال وجه از این طریق امکان‌پذیر نیست.
 
اختلالات پیش‌آمده قرار بود در روزهای پایانی هفته گذشته پایان یابند با این حال این اتفاق نیفتاد و پس از گذشت شش روز همچنان شاهد اختلال در سیستم انفورماتیک این بانک هستیم. 

در یکشنبه هفته جاری، روابط عمومی این بانک بالاخره ترجیح داد مطالبی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند؛ متنی که علاوه بر تاکید بر علت اختلال پیش‌آمده حاوی نیمچه عذرخواهی نیز بود. 

این اطلاعیه دلیل اختلالات اخیر را ارتقای سیستم انفورماتیک و سرویس‌دهی مناسب به مشتریان اعلام کرده است. در پایان، زمان اتمام این اختلالات یکی، دو روز پس از انتشار این اطلاعیه عنوان شده بود؛ با این حال با گذشت دو روز بیشتر از مهلت مقرر هنوز این وعده تحقق نیافته و اختلالات طاقت‌فرسای این بانک همچنان ادامه دارند. 

تمامی این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که این بانک نام بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام را به یدک می‌کشد. این جمله نه‌تنها ورد زبان مدیران این بانک است، بلکه این جمله به کرات در تمامی تبلیغات این بانک به طور ویژه دیده می‌شود. 

فرشاد حیدری، مدیرعامل جدید بانک ملی در اولین نشست خود با روسای این بانک باز هم بر شعار بانک ملی، بزرگ‌ترین بانک جهان اسلام تاکید و همکاران خود را به برخورد شایسته و توام با مراعات، کرامت مشتریان حتی بدهکاران و مشتریان دارای بدهی معوق دعوت کرد. اما تنها بعد از یک ماه از آمدنش به بانک ملی اختلالات پیش‌آمده در این بانک، مشتریان را ناخرسند کرد. 

هفته پیش بانک صادرات نیز بدون اطلاع‌رسانی قبلی سه میلیون حساب افراد را مسدود کرد تا افرادی که پرونده‌هایشان تکمیل نبود، نسبت به ارایه شناسنامه و کارت ملی خود به بانک و درج در پرونده اقدام کنند. البته این افراد زمانی متوجه این امر شدند که پیغام «حساب شما مسدود است و برای رفع هرگونه مشکل به شعبه افتتاح حساب مراجعه کنید» را دیدند و به ناچار همان را انجام دادند که پیغام گفته بود.
 
ابوالفتحی، مدیرکل روابط عمومی این بانک در قامت سخنگوی بانک ظاهر شد و دلیل مسدود شدن حساب‌ها را اجرای دستورالعملی درباره مشتریانی که به هر دلیلی در مدارک شناسایی آنها نقصی وجود داشت، عنوان کرد. 

البته بسیاری از این حساب‌ها در یکی، دو سال اخیر افتتاح شده‌اند؛ یعنی زمانی که دریافت شناسنامه و کارت ملی از افتتاح‌کنندگان حساب اجباری بود.
:
:
:
آخرین اخبار