تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
مراجعان تنگی نفس بعد از باران اخیر اهواز کمتر شدند
باران امروز و دیروز اهواز به گونه ای بود که آمار مراجعان تنگی نفس نسب به قبل بسیار کاهش یافت
خوزنیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: باران امروز و دیروز اهواز به گونه ای بود که آمار مراجعان تنگی نفس نسب به قبل بسیار کاهش یافت.

به گزارش خوزنیوز؛ ایرج نظری با توجه به بارندگی های دیروز و امروز اهواز اظهار کرد: به دنبال پیش بینی وقوع ناپایداری هوا در آخر هفته و بارش باران در استان و به خصوص شهر اهواز از ظهر جمعه و امروز، بیمارستان ها و مراكز درمانی، همچون زمان های مشابه هفته های قبل در آماده باش كامل برای رسیدگی فوری و درمان مراجعین احتمالی دچار اختلال تنفسی قرار گرفته بودند.

وی افزود: خوشبختانه همانگونه كه تصور می شد باران دیروز و امروز، اورژانس های بیمارستان ها را تهدید نكرد و آمار مراجعان دچار اختلال تنفسی از ظهر امروز جمعه تاکنون آمار زیاد و غیرقابل انتظاری نبوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: البته دیروز نیز مراجعانی به دلیل تنگی نفس و مشكل تنفسی به اورژانس بیمارستان ها مراجعه كرده بودند اما در كل نسبت به مراجعان نخستین بارش در هفته گذشته كه به بیش از ١٧ هزار نفر در استان رسیده بود ناچیز است.   به عنوان مثال جمع مراجعان دیروز به بیمارستان های امام خمینی (ره) و گلستان اهواز به ٥٠ نفر هم نرسید و بیمارستان امیرالمؤمنین نیز پذیرای حدود ١٠٠ بیمار تنفسی بود.

نظری ضمن تاکید مستمر بر رعایت موارد پیشگیری در افراد دارای سابقه اختلالات تنفسی از جمله پرهیز از مواجهه با باران، بستن درها و پنجره ها و به موقع مصرف کردن داروها در بیماران مبتلا به بیماریهای تنفسی تا گذر كامل از احتمالات آلودگی هوا گفت: خوشبختانه تاکنون هیج آماری مبنی بر فوت مراجعه کنندگان به بیمارستان های استان بر اثر مشکل تنفسی ناشی از باران، گزارش نشده است.
:
:
:
آخرین اخبار